Будівництво мосту через Керченську протоку не застраховане. Інформація про це з'явилася після того, як турецький суховантаж "Ліра" протаранив опору робочого мосту через протоку і завдав шкоди в 120 млн рублів (1,74 млн доларів), пише Російська служба Бі-бі-сі.
Подібні проекти завжди страхуються, проте в даному випадку жодна російська компанія не зважилася взяти на себе такі ризики.
"Такого роду проекти – я кажу про масштабні і унікальні інвестиційні проекти – ніде в світі не залишаються в масштабах національного ринку. Вони розміщуються у перестрахування (за кордоном)", – пояснив перший заступник голови правління страхової компанії СОГАЗ Микола Галушин.
Він зазначив, що у випадку з Керченським мостом російський ринок не може перестрахувати ризики проекту в тих країнах, які підтримують санкції щодо Росії. Компанії в цих державах відмовляються перестраховувати ризики російських структур, які потрапили під санкції, а також проектів, пов'язаних з обороною і анексованим Кримом. Фактично західний перестрахувальний ринок виявився закритий для російських компаній, а переговори з іншими країнами до успіху не привели.
Також страховиків, можливо, відлякують геологічні ризики, припускає керуючий партнер юридичної фірми Stuart's Legal Олена Стюарт.
"У Керченського мосту є проблеми геологічного характеру, з біології і сейсмології, є певні ризики щодо його руйнування. Про це всі давно говорять", – пояснила Стюарт.
Раніше президент РФ Володимир Путін вимагав закінчити будівництво мосту через Керченську протоку до кінця 2018 року. При цьому він назвав неприпустимим "збільшення витрат і подорожчання будівництва".
"Щоб ось цього не було", – сказав Путін.
Кошторисна вартість моста в цінах четвертого кварталу 2015 року становила 211,85 млрд рублів (2,73 млрд доларів).