Низька якість газу – одна з найпоширеніших скарг населення. На думку споживачів, через це їм доводиться більше газу використовувати, як результат, вищі суми в платіжках. Експерти центру ГазПравда розповіли, що необхідно робити у таких випадках.
У центрі зазначили, що основний показник якості газу - теплота згоряння (калорійність) палива, яка, згідно з державними стандартами, повинна становити не менше 7600 ккал/м3.
«За якість газу у газорозподільній мережі відповідає облгаз. Якщо у вас є підозри, наскільки якісний газ надходить у ваше домогосподарство та який тиск у трубі, напишіть відповідну заяву до облгазу. Він зобов'язаний відреагувати протягом 2-5 днів та направити свого представника за місцем виклику», - йдеться у повідомленні.
Для перевірки якості газу облгаз має право залучати як свої, так і незалежні уповноважені законодавством хімлабораторії.
Якщо в облгазі вважають, що газ якісний, але споживач не згоден?
Споживач може за власний кошт ініціювати проведення аналізу фізико-хімічних показників газу в альтернативній хімлабораторії. Якщо перевірка підтвердить невідповідність газу стандартам, облгаз зобов'язаний перерахувати обсяг споживаного газу та виплатити споживачеві компенсацію.
«Якщо ж перевірка підтвердить, що газ відповідає стандартам, витрачені на лабораторні аналізи кошти не компенсують. Крім того, споживач має компенсувати облгазу витрати, понесені ним на перевірку якості та тиску газу», - вважають експерти.
Якщо суперечки щодо якості газу неможливо вирішити шляхом переговорів, розбіжності передаються на розгляд спеціалізованого органу або вирішуються у судовому порядку.
Раніше повідомлялося, що газ у Європі впав у ціні після заяви про відведення військ від кордонів України.
В Україні зросла оплата за доставку газу, оскільки з 1 січня 2022 року було затверджено нові тарифи на послугу. У середньому, тариф на розподіл газу збільшився на 3,9%.