UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Інтерпайп" через блокаду польсько-українського кордону в листопаді втратив $1,2 млн – директор із закупівель та логістики

Українська промислова компанія "Інтерпайп" через блокаду польсько-українського кордону в листопаді поточного року сумарно недоотримала або додатково витратила $1,2 млн, повідомив директор із забезпечення закупівель та логістики групи Олексій Яновський агентству "Інтерфакс-Україна" у відповіді на відповідний запит.

"В умовах блокади чорноморських портів основними видами транспорту для доставки клієнту продукції "Інтерпайпу" в 2023 році є автомобільний і водний, на які припадає в цілому 79% відвантаженої продукції. При цьому автомобільні перевезення до європейських клієнтів є дуже важливими для нашої компанії, оскільки підсумкам дев'яти місяців на їхню частку припадало 38% усієї відвантаженої продукції", - констатував Яновський.

За його словами, автомобілі з продукцією компанії активно перетинали польсько-український кордон через переходи "Ягодин - Дорогуськ", "Краковець - Корчова", "Рава-Руська - Гребенне", проте з 6 листопада вони виявилися заблокованими.

"Це призвело до того, що "Інтерпайп" не доставив уже виготовлену продукцію європейським клієнтам, а також частину замовлень було перенесено з листопада на грудень. Це наші прямі збитки у листопаді від страйку", - сказав директор із закупівель та логістики.

Він також повідомив, що, крім цього, є і непрямі збитки. Так, щоб уникнути заблокованих пунктів пропуску, потік авто було перенаправлено на інші вільні переходи до Словаччини та Румунії. Збільшення транспортного плеча спричинило зростання вартості транспортування продукції.

Крім того, зросло навантаження на словацькі та румунські переходи, через що там утворилися черги та збільшилися простий авто.

"Наші клієнти також готуються до виставлення претензій та скасування вже укладених угод. При цьому "Інтерпайп" купував ряд товарів з імпорту, який теж не може перетнути кордон через блокаду. Отже, ми залишилися без потрібного імпорту, а європейські продавці цих товарів - без продажів в Україну", - наголосив Яновський.

Таким чином, сукупні (прямі та опосередковані) збитки "Інтерпайпу" за листопад склали $1,2 млн, резюмував топ-менеджер.

Читайте також: Посли країн Балтії висловили демарш польській владі через блокування кордону

Як повідомлялося, через протест польських перевізників, що почався 6 листопада, на прикордонних переходах "Ягодин - Дорогуськ", "Краковець - Корчова" і "Рава-Руська - Гребенне" черги на в'їзд перед заблокованими пунктами пропуску на українсько-польському кордоні з польського боку досягали 40 км. За озвученою Мінвідновлення інформацією, на українсько-польському кордоні було заблоковано 20 тис. транспортних засобів, а потік вантажних автомобілів через нього впав на 20-25%. З 23 листопада блокада українсько-польського кордону поширилася на прикордонний перехід "Шегіні – Медика".

Організатори блокади, які вимагають скасування запровадженого з війною "транспортного безвізу" для України, повідомляли, що, згідно з офіційним дозволом місцевої влади, акція триватиме до 3 січня 2024 року, проте на окремих пунктах вже є дозволи про її продовження до лютого.

"Інтерпайп" - українська промислова компанія, виробник безшовних труб та залізничних коліс. Її продукція постачається більш ніж у 80 країн світу через мережу торгових офісів, розміщених на ключових ринках Близького Сходу, Північної Америки та Європи. У 2022 році "Інтерпайп" реалізував 384 тис. тонн трубної продукції та 87 тис. тонн залізничної продукції. Продаж залізничних продуктів проводиться під брендом KLW.

В "Інтерпайпі" працюють 10 тис. співробітників. У 2022 році компанія перерахувала до бюджетів усіх рівнів 2,8 млрд грн.

У структурі компанії - п'ять промислових активів: "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод (НТЗ)", "Інтерпайп Новомосковський трубний завод (НМТЗ)", "Інтерпайп Ніко-Тьюб", "Дніпропетровський Втормет" та електросталеплавильний комплекс "Дніпросталь" під брендом "Інтерпайп" ".

Кінцевим власником Interpipe Limited є український бізнесмен Віктор Пінчук та члени його родини.