UA / RU
Підтримати ZN.ua

Грузія між перспективою санкцій та задоволенням бачити ще більше росіян: авіакомпанії РФ запросили дозвіл на польоти

Незважаючи на попередження США, дозвіл обіцють видати після перевірки компаній та їхнього флоту.

Російські авіакомпанії запросили у Агентства цивільної авіації Мінекономіки Грузії дозволу розпочати польоти до Грузії. Про це сказано у заяві агентства, повідомляє російська газета "Комерсант".

Які саме авіакомпанії попросили дозвіл, не уточнюється.

"Повідомляємо, що станом на сьогодні до Агентства цивільної авіації надійшли заяви кількох авіакомпаній з проханням розпочати регулярне повітряне сполучення між Грузією та Росією", - сказано у заяві.

Зазначається, що дозвіл на польоти буде видано після перевірки компаній та їхнього флоту.

Нагадаємо, 10 травня президент Росії Володимир Путін підписав укази, якими зняв заборону на польоти до Грузії для російських авіакомпаній та скасував візовий режим для грузинів. У Мінекономіки Грузії говорили, що дадуть дозвіл на польоти лише російським авіакомпаніям, які не потрапили під санкції.

Раніше ЄС закликав Грузію не поновлювати пряме авіасполучення з Росією.

А США попередили Грузію про санкції у разі поновлення прямого авіасполучення з Росією.

У листопаді 2022 року публікувалися дані, що з початку російсько-української війни до Грузії переїхали 112 733 громадяни РФ.

Читайте також: Путін придумав, куди відправити "русо туристо" замість поїздок на недоступні тепер закордонні курорти

У той же час Росія, відрізана санкціями від світового туризму, ймовірно прагне знайти заміну курортам Туреччини, Єгипту та окупованого Криму.

Ще одна санкційна проблема, російські туристи тепер не можуть розраховуватись картами Visa та Mastercard, які пішли з Росії. А російську карту "Мир" відмовляються приймати у більшості країн світу.

Читайте також: Найбільший європейський туроператор вимагає від готелів Туреччини прибрати росіян

Однак справа не лише у санкціях. У Росії посилюються проблеми з авіацією.

Після крадіжки літаків Airbus і Boeing, які "перереєструвалися" в Росії, для них закрито небо за межами країни не лише на польоти, а й на обслуговування.

Ще з 2022 року Росія почала фактично викрадати літаки лізингодавців і запускати їх у небо без сертифікатів літньої придатності.

Через це, згідно з прогнозом Oliver Wyman, вже до 2026 року російські авіакомпанії можуть втратити половину з 736 літаків, а до 2033 року більше 3/4 з них буде канібалізовано на запасні частини.

У державі-агресорі запевнили, що вони мають свій власний Sukhoi Superjet 100, який успішно все замінить.

Однак за виготовлення деталей та обслуговування двигуна на Sukhoi Superjet 100 відповідала французька компанія Safran, яка від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну зупинила свою участь у спільному підприємстві з ОДК Powerjet.

Російський виробник більш ніж за рік так і не освоїв ремонти двигуна і запропонував авіакомпаніям провести "ремоторизацію" літаків на ще один двигун російського виробництва - ПД-8.

Однак все вперлося у вартість: літак SSJ-100 на початку 2022 року коштував 2-2,5 млрд. рублів, а новий двигун до нього обійдеться як мінімум 1,3-1,8 млрд. рублів, але, за оцінкою авіакомпаній-експлуантантів, з урахуванням усіх необхідних робіт ціна буде вищою мінімум у 1,5-2 рази.

Варіант продовжувати користуватися існуючими двигунами - також проблемний: оригінальні комплектуючі для них закінчилися ще восени, і через рік "Ростех" так і не зміг освоїти випуск паливних фільтрів.

Місцеві авіакомпанії винайшли ноу-хау – використати брудні фільтри повторно після промивання гальмівною рідиною, проте є проблема: термін експлуатації "реанімованих" фільтрів – лише кілька днів.

Експерти кажуть, що вже через рік "зупиняться" двигуни Sukhoi Superjet 100 авіакомпаній "Азімут", Red Wings та "ІрАеро", які багато літали у 2022 році, а через три-чотири роки - і авіакомпанії "Росія", яка економила свої борти і літала ощадливо.

Виробники Sukhoi Superjet 100 (корпорація "Іркут" та Об'єднана двигунобудівна корпорація) порахували, що до кінця нинішнього десятиліття зі 150 виготовлених літаків на ходу залишиться лише 28 (і це за умови, якщо з ними не станеться якась біда в польоті).