"Газпром" відмовляється від постачань газу в Європу транзитом через Україну і переносить транзитний потік в Туреччину, повідомив глава російського монополіста Олексій Міллер. У зв'язку з цим Євросоюз повинен сам подбати про те, щоб побудувати необхідні газотранспортні потужності на кордоні Греції з Туреччиною, оскільки туди - з українсько-російського кордону - буде перенесена точка здачі-прийому газу для ЄС.
Про це глава "Газпрому" Олексій Міллер заявив в ході переговорів в Москві з заступником голови Єврокомісії з енергетики Мароша Шефчовича.
Відтепер, повідомив Міллер, "Газпром" будує свою стратегію і подальші дії виходячи з нових підходів Єврокомісії до функціонування ринку газу в Європі, зокрема - щодо створення в ЄС Енергетичного союзу.
"Для нас це нові виклики та можливості. Сподіваємося, що створення Енергетичного союзу жодним чином не призведе до зниження надійності та безпеки енергопостачання", - сказав він.
Відповідаючи на запитання про долю "Південного потоку", глава "Газпрому" підкреслив, що "проект закритий", газопровід "Турецький потік" тепер є єдиним маршрутом, по якому можуть поставлятися 63 млрд кубометрів російського газу, що йдуть зараз поки транзитом через Україну".
"Інших варіантів немає. Наші європейські партнери про це проінформовані і тепер їх завданням є створення необхідної газотранспортної інфраструктури від кордону Туреччини і Греції", - зазначив глава "Газпрому".
"У них на це є максимум кілька років. Це дуже-дуже жорсткий графік. Щоб укластися в ці терміни робота з будівництва нових магістральних газопроводів в країнах ЄС повинні бути розпочата прямо сьогодні. В іншому випадку ці обсяги газу можуть опинитися на інших ринках", - застеріг Міллер.
У той же час, на думку західних ЗМІ, реалізація плану Путіна про поставки газу в Європу через Туреччину малоймовірна. Оскільки РФ ризикує втратити великі гроші, намагаючись здійснити цей проект. Турецький міністр енергетики заявив, що Анкара не планує брати участь у фінансуванні будівництва морської частини газопроводу з Росії і може взяти на себе лише витрати по сухопутній частині.