Енергетична митниця не дозволила дочірньому підприємству «Нафтогазу», «Укртранснафті», в підтвердженні повноважень з управління окремими активами нафтопродуктопроводу «Самара - Західний напрямок». Де-юре вони досі у власності «ПрикарпатЗахідтранс». Про це повідомляє Економічна Правда, посилаючись на лист Енергомитниці Держмитслужби від 25 травня, текст якого має вона має в своєму розпорядженні.
Відповідно до джерела, «Укртранснафта» звернулася до митниці про призупинення дії дозволів «ПрикарпатЗахідтранс» на відкриття митного складу на територіях лінійних виробничо-диспетчерських станцій (ЛВДС) «Новоград-Волинський» і «5С».
Ці станції входять у активи нафтопродуктопроводу «Самара - Західний напрямок», якими до накладення арешту Вищим антикорупційним судом керувала ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс».
Крім того, «Укртранснафта» просила надати їй дозволу на відкриття та експлуатацію митних складів на територіях двох ЛВДС.
Згідно з постановою ВАКС, відзначають в митниці, ці станції перейшли на відповідальне зберігання до доньки «Нафтогазу» разом з нафтопродуктопроводом. Згодом Агентство з управління та розшуку активів (АРМА) вибрало компанію керуючим «труби».
На поточний момент енергомитниця не отримувала документів про підтвердження перебування у власності або користуванні «Укртрансгазу» резервуарних парків двох ЛВДС.
Саме це необхідно для отримання дозволу на відкриття митних складів. Тільки з ним «Укртранснафта» зможе зберігати продукцію, переміщувану через митний кордон України, а отже - повноцінно використовувати нафтопродуктопровід.
Важливо, що в Енергомитницю також не надходило судових рішень про скасування держреєстрації речового права «ПрикарпатЗахідтранс» щодо технологічних об'єктів двох станцій і припинення підприємством права власності на них.
Відповідно до Митного кодексу, кажуть у відомстві, поки відсутні підстави для призупинення дії дозволів, виданих «ПрикарпатЗахідтранс».
Тому Енергомитниця відмовила «Укртранснафті» в наданні дозволу на відкриття та експлуатації митного складу на територіях станцій «Новоград-Волинський» і «5С».
Раніше повідомлялося, що детективи НАБУ завершили розслідування дій експерта, на підставі висновку якої частина нафтопродуктопроводу «Самара - Західний напрямок» вивели з державної власності і передали компанії «ПрикарпатЗахідтранс», підконтрольної проросійському політику Віктору Медведчуку.
За версією слідства, підозрювана склала завідомо неправдивий висновок, що стало підставою для відмови Господарського суду Рівненської області у визнанні права власності держави на частину нафтопродуктопроводів «Самара - Західний напрямок» в 2017 році.
У лютому Вищий антикорупційний суд наклав арешт на майно комплексу частини нафтопродуктопроводу «Самара - Західний напрямок», частина якого проходить по території кількох областей України. У конкурсі на керуючу компанію для арештованого майна беруть участь два підприємства.
ZN.UA досліджувало контекст подій з визнання права власності на нафтопродуктопровід «Самара-Західний напрямок». А глава правління StateWatch Олександр Леменов проаналізував, як через керуючу компанію «труба Медведчука» може виявитися у власності олігарха Ігоря Коломойського. Подробиці в статті « Як Коломойський отримає« медведчуківський »нафтопровід » для читачів ZN.UA.