Станом на вечір вівторка, 7 листопада, були повністю заблоковані два із трьох пунктів пропуску на кордоні України і Польщі, де розпочали свій страйк польські перевізники, повідомив у Facebook заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Так, на пункті пропуску Ягодин – Дорогуськ заблоковано виїзд з України та виїзд з Польщі.
Схожа ситуація і на КПП Рава-Руська – Гребенне, де польські перевізники заблокували і виїзд, і виїзд.
На пункті перетину Краківець – Корчова виїзд з України ще можливий, однак заїхати в Україну з Польщі вантажівки уже не можуть.
При цьому Деркач зазначив, що на всіх пунктах пропускають гуманітарні вантажі та пасажирських транспорт. У напрямку України учасники акції пропускають по одній або кілька машин за годину.
За даними системи єЧерга відомо, що до Польщі станом на вечір вівторка виїхала така кількість вантажівок:
- Ягодин – Дорогуськ – 33
- Краківець – Корчова – 265
- Рава-Руська – Гребенне – 203
Замміністра зазначив, що ситуація на постільному обговоренні з польською стороною.
«Польські колеги підтверджують, що повернення до дозволів – це одна з ключових вимог перевізників. Для нас вона неприйнятна в умовах війни – порушених логістичних ланцюгів та морської блокади. Окрім цього, це Угода на рівні України та ЄС, тому скасувати її неможливо з боку Польщі. І ми будемо працювати над її продовженням», - зазначив Деркач та додав, що інтереси українських перевізників та бізнесу для міністерства першочергові.
Нагадаємо, проблему квот, які польська сторона раніше видавала українським автоперевізникам, було розв’язано влітку 2022 року підписанням угоди про «транспортний безвіз», яка діє до липня 2024 року.
Водночас з 6 листопада польські перевізники заблокували для проїзду вантажного транспорту три пункти пропуску «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин». Вони планують пропускати одну вантажівку на годину. Акція блокади запланована до 3 січня.
Блокада кордону у відносинах Києва та Варшави нова стара проблема. І оскільки перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, ймовірно буде врегульований. До того ж ця історія шкодить самій Польщі. Детально про це читайте у статті Володимира Кравченка" Чи поступиться Україна тиском польських перевізників?"