UA / RU
Підтримати ZN.ua

Держпродспоживслужба вимагає перевірок пального на АЗС або за два-три місяці в Україні не буде на чому їздити

У Кабмін спрямовано інформацію щодо необхідності поновлення контролю за кількістю та якістю пального.

Держпродспоживслужба просить скасувати мораторій на проведення перевірок якості пального, оскільки виявлено випадки його змішування з невідомою речовиною. Про це повідомив начальник Головного управління Держпродспоживслужби в місті Києві Олег Рубан, передає УНН.

«Через 2-3 місяці на автомобілях ми не зможемо їздити, якщо будемо використовувати те пальне, яке сьогодні фактично змішують з невідомою речовиною», – підкреслив Рубан.

Він нагадав, що Кабінетом міністрів, у зв’язку з військовим станом, було накладено мораторій на певні перевірки. У зв’язку з цим на окремих АЗС уже виявлені шахрайські дії з пальним.

"Щодо якості й метрологічної повірки кількості залитого пального – зараз це справді проблеми. У Кабмін уже спрямовано інформацію щодо поновлення контролю за метрологічним наглядом, а це кількість пального, й також перевірок якості", - сказав начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Києві.

Щдо перевірки АЗС на дотримання цінової дисципліни, то, з його слів, за майже півтора місяця в Києві їх проведено вже понад 150, тобто близько 10-15 перевірок щодня. Виявлено понад 100 порушень із накладеними штрафами на суму більше, ніж півтора мільйона гривень. На АЗС, де фіксується перевищення цін, Держпродспоживслужба й далі проводитиме моніторинг цінової дисципліни.

"Судячи з моніторингу останніх двох тижнів, можна сказати, що ціна на пальне коливається від 52 до 58 грн, що повністю законно і відповідає всім нормативним актам. По місту Києву сьогодні бензин і дизпальне є. Наявні черги, але пальне можна придбати", – зазначив Рубан.

Як відомо, Кабінет міністрів призупинив держрегулювання цін на пальне, щоб надати можливість операторам ринку транспортувати на український ринок ресурс із Європи.

Раніше директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн заявив, що дилери змішують паливо із біоетанолом, що може призвести до серйозних наслідків для автомобіля.

"Є великі побоювання і є багато сигналів про те, що на заправках нині дуже багато з'являється неякісного палива. Це теж є наслідком дефіциту, тому що коли є брак бензину, звичайно виникають одразу різного роду альтернативи. Так звана "бодяга" або фальсифікат він був завжди, але в мирний час ці фальсифікатори робили пальне нормальної якості, тому що вони використовували імпортні компоненти. Шляхом не сплати податків, вони непогано на цьому заробляли. Зараз податків немає, але є дефіцит і ріст цін на пальне, тому це породжує передумови для виникнення неякісного фальсифікату", – зазначає експерт.