UA / RU
Підтримати ZN.ua

Держава збудує Коломойському аеродром за 5,6 млрд грн - розслідування

Завадити цьому ще може Антимонопольний комітет. Але раз, в липні 2021 року, він вже примудрився спізнитись зі своїм рішенням у цій справі на кілька днів.

Держава вкладе 5,6 млрд грн в аеродром Дніпра, безстроковий контроль за яким наприкінці червня 2021 року отримала компанія з групи "Приват". Результати розслідування опублікувало видання "Наші гроші".

Як нагадує видання, у 2009 році державну компанію "Дніпроавіа" дозволили продати компанії "Галтера" з групи "Приват". При цьому злітно-посадкову смугу та аеронавігаційне обладнання приватний інвестор повинен був залишити державі. Проте цей пункт так і не виконали, і "Галтера" продовжила контролювати злітну полосу.

Після перемоги у 2019 році на президентських виборах Володимира Зеленського, опальний олігарх, що якраз знаходився під тиском американських правоохоронців, повернувся в Україну.

У 2020 році Верховний суд остаточно відмовився забрати у олігарха майновий комплекс аеропорту начебто через те, що в договорі не було прописано, кому саме компанія повинна його передати.

Водночас під тиском мера Дніпра Бориса Філатова та Геннадія Корбана, з якими у Коломойського склалися погані відносини ще за Порошенка, і які наполягали на звільненні авіаворіт Дніпра від пут Коломойського, влада вирішила просто збудувати нове приміщення аеропорту і віддати злітну смугу іншому експлуатанту.

Інвестором будівництва нового терміналу (будівлі аеропорту) став Олександр Ярославський – багаторічний бізнес-партнер Ігоря Коломойського по "Укртатнафті" і металургії.

Але на той момент експлуатантом існуючого аеродрому вже закріпився сам Коломойський. У жовтні 2021 року Кабмін Шмигаля скасував розпорядження Кабміну 2015 року про те, щоб забрати аеродром у "Галтери" і передати Міністерству оборони.

Завадити цьому міг Антимонопольний комітет, але він примудрився спізнитись зі своїм рішенням на кілька днів.

Так, у травні 2021 року відомство за власною ініціативою відкрило справу про держдопомогу, що надається Міністерством інфраструктури на проектування та будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту "Дніпропетровськ". Начебто отримувачі коштів не були обрані за прозорою конкурентною процедурою у якості установ, через які мають проходити державні кошти та які мають забезпечити проведення державного тендеру.

Комітет все-таки завершив своє розслідування 7 липня 2021 року, й постановив, що Мінінфраструктури повинно забезпечити проведення конкурентної, прозорої та недискримінаційної процедури відбору майбутнього експлуатанта. Тобто фактично зобов’язав міністерство провести відкритий відбір нового хазяїна злітно-посадкової смуги.

Але це рішення АМКУ виніс всього через тиждень після того, як "приватівці" 31 червня безстроково продовжили собі сертифікат експлуатанта аеродрому.

А 8 жовтня Міністерство інфраструктури за результатами тендеру уклало угоду на будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту "Дніпропетровськ" вартістю 5,64 млрд грн. Це випливає з повідомлення в системі "Прозорро".

Таким чином, держава взялася вкласти 5,64 млрд грн. в аеродром, сертифікат експлуатанта якого безстроково отримала компанія групи "Приват".

"Чи буде належати державі основний елемент цілісного майнового комплексу аеропорту "Дніпро" – злітно-посадкова смуга? Хто на ній зароблятиме після реконструкції? За законом, ще АМКУ може кваліфікувати зазначені обставини, як "неналежне використання державної допомоги", припинити фінансування та ініціювати повернення в же виплачених коштів до бюджету", - резюмує видання.

Також повідомляється, що Дніпровська міськрада подала позов до Державіаслужби щодо скасування їх останнього рішення про визначення експлуатанта аеродрому "Дніпро". Про перебіг розгляду цієї справи в суді наразі нічого не відомо.