Верховна Рада ухвалила у другому читанні і в цілому законопроект № 4116а "Про внесення змін до деяких законів України про реформування системи управління єдиної ГТС України. Законопроект підтримали 228 депутатів.
Нагадаємо, що депутати неодноразово відмовлялися приймати цей закон, що стало однією з причин, через які прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк подавав у відставку.
Уряд, як автор законопроекту про реформування ГТС, планує створити дві компанії, які обслуговують ПСГ і ГТС, за участю американських і європейських партнерів. При цьому самі трубопроводи і сховища залишаться у держвласності.
Під час підготовки документа, депутати і уряд домовилися внести дві суттєві правки. По-перше, компанії-претенденти на участь в управлінні ГТС і ПСГ з ЄС і США повинні розкрити повну інформацію про своїх бенефеціарів. По-друге, при зміні бенефеціарів компаній, що беруть участь в управлінні ГТС і ПСГ, питання має узгоджуватися з українською стороною.
Згідно з законом, функції оператора Єдиної ГТС України можуть бути закріплені за підприємством, засновником і власником якого може виступити виключно держава, державне підприємство (володіння не менш ніж 51% корпоративних прав) або юридична особа (юридичні особи), яке належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства.
Як писала газета "Дзеркало тижня. Україна" у статті "Unbundling. Спроба друга", прийнятий Радою документ передбачає, що основні підприємства, які входять в НАК "Нафтогаз України" і перетворені на публічні акціонерні товариства, - ПАТ "Укргазвидобування" та ПАТ "Укртрансгаз ", повинні реально відмежуватися від нафтогазового холдингу.
Більше того, НАК нарешті юридично передасть всі функції оператора ГТС її "Укртрансгазу", хоча мала це зробити ще у кінці 2013 року.
Також буде змінено схему управління газотранспортною системою таким чином, що при збереженні поки 100% акцій за державою на основі ПАТ "Укртрансгаз" будуть створені мінімум дві самостійні компанії - ПАТ "Магістральні газопроводи України" (МГУ) і ПАТ "Підземні газові сховища України" (ПГСУ). !zn
Читайте також:
Рада знову відмовилася розглядати секвестр держбюджету та реформування "Нафтогазу"
Поділ "Укртрансгазу" на дві компанії послужить лібералізації ринку, - радник голови "Нафтогазу"