UA / RU
Підтримати ZN.ua

Делегат Німецької економіки: Для істотного підвищення інвестпривабливості потрібна дуже сильна політична воля

Для України більш важливе виконання чинних законів, ніж прийняття нових. Інвестори з Німеччини, як і будь-які інші, віддають перевагу стабільності. Якщо українська влада дійсно захоче, то зможе показати серйозний прогрес у будь-якій категорії рейтингів, які оцінюють інвестиційний клімат.

Для суттєвого підвищення інвестиційної привабливості потрібна дуже сильна воля на самому верху владної вертикалі. Якщо українська влада дійсно цього захоче, то зможе забезпечити серйозний прогрес у будь-якій категорії рейтингів, які оцінюють інвестиційний клімат.

Таку думку у коментарях для ZN.UA висловив Олександр Маркус, Делегат німецької економіки в Україні.

«Перш за все, - відзначає А.Маркус, - інвестиційний клімат в Україні не такий поганий, як видається: тут знаходиться багато німецьких компаній, які успішно працюють в країні. Так, інвесторам тут нелегко вести бізнес, але, з іншого боку, саме тому багато ринкових ніш в Україні досі не зайняті. Ваша країна як і раніше пропонує можливості, яких не знайти у багатьох її сусідів: велика країна з неймовірно гарними сільськогосподарськими умовами, модернізованими галузями важкої промисловості на Сході, і майже невідомими туристичними перлинами на Заході».

У той же час, за словами Делегата німецької економіки, є ще багато чого, що можна зробити для подальшого вдосконалення нормативно-правової бази в Україні. В даний час країна поліпшила свої позиції в рейтингу Doing Busines Світового банку та IFC, перестрибнувши з 151-ї позиції на 137-му зі 185-ти країн по всьому світу. Але, наприклад, Грузія перемістилася з 12-ї позиції на 9-ту в цьому році, - це вже зовсім інше «ігрове поле», хоча ще кілька років тому вони починали з такого ж рівня, як Україна сьогодні. А Володимир Путін поставив завдання поліпшити позицію Росії в рейтингу Doing Business з 120 позиції до 50 місця до 2015-го, і до 20-го - до 2018 року.

Україна зможе залучити додаткові інвестиції завдяки покращенню позицій в рейтингу Doing Business-2013

«Проте, в Україні не так давно були прийняті новий Податковий і Митний кодекс, - відзначає представник німецького бізнесу. - І слід визнати очевидний прогрес в їхній імплементації, який забезпечили останнім часом українська Податкова та Митна служби. Однак з моєї точки зору, потрібно деякий час поспостерігати, як впроваджувані нововведення працюють, перш ніж обговорювати подальші зміни. Наші юридичні експерти дуже часто говорять, що для України більш важливе виконання чинних законів, ніж прийняття нових. Інвестори з Німеччини, як і будь-які інші, віддають перевагу стабільності».

«Так, - говорить А.Маркус, - починаючи з січня 2013 року, будуть введені авансові платежі з податку на прибуток. Німецькі підприємці чудово розуміють цю практику, оскільки вона існує і в Німеччині. Тим не менш, дуже важливо, як це нове правило буде реалізовано. Німецькі компанії дуже часто мають податковий кредит при відшкодуванні ПДВ. Якщо тепер їм доведеться платити також великі суми авансових платежів з податку на прибуток, ще більше коштів буде відволікатися з обороту. Тоді як компаніям необхідна вільна ліквідність - наприклад, для майбутніх інвестицій».

Аналізуючи зміни податкового законодавства в Україні, пан Маркус відзначив, що зниження ставки податку на прибуток до 19% зробить Україну більш привабливою для інвесторів - іноземних і українських. Але необхідно буде також оцінити, як це пониження буде імплементовано. Важливо, щоб це в кінцевому підсумку не призвело до збільшення кількості перевірок і, як наслідок, збільшення кількості судових позовів проти податкового адміністрування через те, що плани по збору податків залишатимуться незмінними.

Як стверджує делегат німецької економіки, якщо українська влада дійсно захоче, то зможе показати серйозний прогрес у будь-якій категорії рейтингів, які оцінюють інвестиційний клімат. «Це те, що світові довела в рейтингу Doing Business Грузія. В остаточному підсумку, інструменти досягнення добре відомі, їх потрібно лише застосувати на практиці, і Україна має всю необхідну правову основу для цього», - упевнений він.

«Наприклад, закон про регуляторну політику існує в Україні з 2004 року. Цей закон вимагає, щоб всі можливі регуляторний впливи було ретельно проаналізовано для будь-якого нового нормативного акту, причому в рамках цього аналізу має бути врахована думка усіх учасників та зацікавлених сторін.

Тим не менш, цей закон погано реалізується, якщо реалізується взагалі саме через відсутність політичної волі або недостатнього розуміння необхідності таких дій. Дві дуже різних людини з сусідніх країн, пан Путін і пан Саакашвілі, таку необхідність усвідомили», - резюмує Олександр Маркус.

Бюро Делегата німецької економіки в Україні є представником Асоціації Торгово - промислових палат ФРН і представляє в Україні інтереси німецьких підприємців, фірм, спілок та об'єднань, що працюють у сфері виробництва, торгівлі, послуг та банківської справи. !zn

Читайте також:

Бізнес не помітив кардинальних змін в кращий бік в податковій системі

Падіння ВВП України призвело до рекордного зниження індексу довіри інвесторів

Європейські фінансові регулятори можуть віднести Україну до зони «високого ризику»

У посольстві Швейцарії кажуть, що ліберальна податкова реформа піде на користь Україні

Посольство Польщі: Україні потрібен власний підхід до реформування податкової системи