UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ціна бензину на АЗС може зрости на 1,5-2 грн за літр вже у червні, - джерело у Мінфіні

Підвищення акцизів у два рази позначиться подорожчанням літра бензину на 1,5-2 гривні, а не на 10-15 коп., як стверджують в "Укравтодорі". У разі оперативного проштовхування через Верховну Раду, нові акцизи можуть набути чиності вже з 1 червня або 1 липня.

При двократному збільшенні акцизу літр бензину подорожчає на 1,5-2 грн, а не на 10-15 коп., як стверджує "Укравтодор"

Ініційоване "Укравтодором" підвищення у два рази акцизів на основні види автомобільного палива призведе до зростання вартості бензину на українських АЗС на 1,5-2 грн на кожному літрі, повідомилона умовах анонімності джерело DT.UA у Міністерстві фінансів.

"На сьогоднішній день ставки акцизу на бензин для автомобілів становлять 198 євро за тонну і 46-98 євро - для дизпалива. В перерахунку за поточним офіційним курсом Нацбанку понад 10 грн за євро, при дворазовому збільшенні акцизу ми отримуємо обсяг додатково стягнутої суми з кожного літра бензину (його середня щільність становить 0,76 кг/літр) близько 1,5-2 грн. (а не 10-15 коп., як це стверджують в "Укравтодорі")", - повідомив співрозмовник. При цьому підвищення акцизів, що ініціюється "Укравтодором", за його словами, в разі оперативного проштовхування через Верховну Раду, може набути чинності вже з 1 червня або 1 липня поточного року.

zn
Держбюджету вже недорахувався 1 млрд грн "бензинових" акцизів

Поточний фінансовий стан "Укравтодору" залишає бажати кращого - у держкомпанії жорсткий дефіцит коштів не тільки на будівництво нових, але навіть поточний ремонт існуючих доріг. Що змушує "Укравтодор" в черговий раз переносити дату завершення так званого ямкового ремонту, хоча об'єктивний аналіз ситуації вказує на плачевний стан української автомобільно-транспортної інфраструктури - якість асфальтного покриття не витримує критики навіть на багатьох ключових дорожніх магістралях.

Залучення коштів за рахунок нових кредитів під державні гарантії - у нинішній ситуації проблематичне, оскільки відповідно до вимог МВФ їхній обсяг повинен бути обмежений 8 млрд грн для всієї системи державних фінансів в цілому.

У той же час, тільки на обслуговування вже існуючої заборгованості "Укравтодор" в минулому році витратив близько $ 400 млн, або близько третини своїх коштів, а в поточному році подібні виплати перевищать мільярд доларів.

Згідно з інформацією "Укравтодору", для забезпечення мінімальних потреб на ремонт доріг потрібно 5,1 млрд грн, у той час як з бюджету на ці потреби виділено 3,2 млрl грн.

Нагадаємо, що як повідомив під час сьогоднішнього засідання Кабміну прем'єр-міністр Микола Азаров, "Укравтодор" у нинішньому році буде змушений відмовитися від масштабного будівництва нових доріг через необхідність ремонту доріг, пошкоджених у зимовий період.

Голова "3" Євген Прусенко заявив 20 травня, що акциз на дизельне паливо і бензин в Україні необхідно підняти в два рази, бо саме ці збори на пальне є основним джерелом коштів на утримання доріг в Україні, а інших джерел фінансування "Укравтодору" на сьогоднішній день немає.

"Це призведе до подорожчання дизельного палива на 10-15 коп. Ситуація з бензином практично аналогічна. Я поки не бачу інших джерел фінансування", заявив Прусенко, додавши, що цим питанням займається відповідне відомство і міністерство.

У той же час, за словами глави "Укравтодору", для приведення дорожньої мережі в належний стан необхідно протягом 10 років вкладати в неї по 40-50 млрд грн щорічно. !zn

Читайте також:

Янукович схвалив введення плаваючої ставки акцизу на нафтопродукти

У боротьбі держави за зниження витрат громадян, останні переплатили за бензин півмільярда