У середньому за холодний сезон в Україні фіксується близько 50 переходів через нуль градусів, а це один із вагомих факторів для утримання доріг у зимовий період. Так само часті переходи через нуль накладають певні обмеження на засоби боротьби з ожеледицею. Доступні в більш холодних кліматичних умовах методики з покращення зчеплення із сніговим покривом, коли поверхню роблять більш жорсткою, часто не можуть бути використані у нас. Ефективні до тижня в стабільнішому кліматі, вони можуть не проіснувати в Україні і доби.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Олена Криворучко, директор ДП "Укрдорінвест". За її словами, ключовим компонентом є заготовка реагентів.
"В нашому випадку це технічна сіль і пісок. Основним постачальником солі для потреб дорожнього господарства в рамках зимового утримання є "Артемсіль". У 2018 р. між підприємством, "Укравтодором" та "Укрзалізницею" було підписано відповідний меморандум щодо безперебійного постачання солі. "Артемсіль" висловив зобов'язання постачати сіль у потребах, що об'єктивно існують перед "Укравтодором". Натомість "Укрзалізниця" пообіцяла надати необхідну кількість вагонів, які перебували б у хорошому технічному стані для перевезень солі. Торік, наприклад, нестача вагонів була одним із серйозних ризиків зимового утримання доріг. Нарешті, "Укравтодор" взяв на себе зобов'язання вчасно розраховуватися за поставлену сіль, - зазначає експерт. - Станом на середину жовтня запаси солі в Україні становили 41%, а запаси сипучих сумішей - 47. При цьому в Києві вони в середньому становили лише 11%, а в Миколаєві - 2. Потреби у солі значні - на тисячу кілометрів доріг вони становлять близько 6 тис тонн. Загалом на зимове утримання тисячі кілометрів дорожники витрачають близько 15 млн грн".
Детальніше про збереження дорожнього покриття взимку читайте в матеріалі Олени Криворучко "Зимове утримання доріг: як готуються до холодів в Україні та світі" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".