UA / RU
Підтримати ZN.ua

Більшість українців допомагають ЗСУ, незважаючи на брак грошей на базові потреби – дослідження

Левову частку грошей українці витрачають на харчі.

Більшість українців, незважаючи на вкрай низькі доходи, частину своїх коштів витрачають на допомогу ЗСУ та благодійність. Про це пише Елла Лібанова, директор Інституту демографії та соціальних досліджень ім.Птухи НАН України, в статті – «Як змінився ринок праці у воєнний час: сьогодення та перспективи».

Згідно з даними дослідження, проведеного на замовлення ZN.UA соціологічною службою Центру Разумкова з 28 вересня до 4 жовтня 2023 року, 35% респондентів (30,7% чоловіків і 38,5% жінок) витрачають на харчування більшу частину доходів (або майже всі). Тільки 17,1% мали цього року кошти на проведення хоча б тижневої відпустки не вдома й не в родичів. Лише 20,2% робили заощадження. Ледве зводять кінці з кінцями, не маючи достатньо грошей навіть на необхідні продукти, 13,5% опитаних. А мають достатньо коштів тільки на харчування та придбання необхідних недорогих речей 41,6%. Все це дає підстави ідентифікувати більшість українців як бідних, але попри скрутне становище 59,1% частину своїх коштів витрачають на допомогу ЗСУ та благодійність.

Читайте також: Ринок праці України: безробіття стало застійним, зростає незадоволення занизькими зарплатами

Так, суми дуже різняться, і 21,5% щомісячно спрямовують на це менш як 100 грн, але важливим є не розмір внеску, а саме його наявність, прагнення допомогти тим, хто цього потребує, не намагаючись порівнювати їхні статки й можливості зі своїми. Це як ніщо інше свідчить про відповідність українських цінностей європейським. Європеїзації нашої свідомості відповідає й зміна самоідентифікації: якщо раніше більшість українців вважали себе бідними, або принаймні декларували це, то наразі 40,1% опитаних оцінили свій добробут як середній по країні.

Читайте також: Через війну скоротилась не лише чисельність працездатного населення, ринок праці змінився за всіма параметрами

З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням.