Більше половини (54%) українців після початку повномасштабної війни економлять та вдаються до споживчих обмежень. Про це розповів Кирило Єжов, директор із розвитку бізнесу консалтингової компанії «Кантар Україна», пише thepage.ua.
За його словами, лише третина громадян України може дозволити собі купити новий одяг, і тільки кожному сьомому вистачає бюджету на новий телефон.
На чому економлять
За даними дослідження «Кантар Україна», понад половина громадян значно зменшили витрати на розваги та відпочинок, спорт і красу, майже половина готова жити без улюбленого хобі або нового гардеробу. Тільки витрати на їжу, комуналку та освіту українці скорочувати не згодні:
64% скоротили витрати на розваги та відпочинок;
54% – спорт;
52% – краса;
48% – хобі;
42% – одяг і взуття;
28% – освіта та навчання;
16% – комунальні послуги;
15% – харчові продукти.
Топ-3 побоювань побоювань громадян країни:
63% – зростання цін на харчові продукти;
55% – зростання вартості комунальних послуг;
26% – зростання інфляції.
Найгірше, що можна зараз зробити, — розслабитися. Бо і інфляція у нас знижується, і ВВП зростає, і податкові надходження на піках, і резерви на максимумі. Але будь-який економічний прогноз так чи інакше впирається у безпекові ризики, а всі нинішні здобутки разом можуть нівелюватися вже восени. Про це пише Юлія Самаєва у статті "Економіка України адаптується, але до реального полегшення ще дуже далеко".