UA / RU
Підтримати ZN.ua

БЕБ повідомив, що викрив представництво міжнародного бренду таксі в Україні в ухиленні від сплати податків: що відбулося насправді

Схему розкрили журналісти.

Детективи Бюро економічної безпеки України викрили схему ухилення від сплати податків на суму 52 млн грн. Як повідомляється на сайті БЕБ, йдеться про українське представництво всесвітньо відомого бренду таксі.

"Слідством встановлено, що кошти, які іноземна компанія направляла в Україну на утримання представництва служби таксі й оплату роботи водіїв-партнерів, в незаконний спосіб переводилися в готівку", - йдеться в повідомленні.

Водночас, за повідомленнями ЗМІ, йдеться не про "представництво всесвітньо відомого бренду", а про його українського партнера.

Читайте також: Гетманцев визнав свої промахи під час створення БЕБ

За інформацією AIN.UA, мова йде про одного з українських партнерів, з якими співпрацювала компанія Uber. Більше того, за інформацією видання, деякі з таких компаній-посередників мають російське коріння, що й пришвидшило їх викриття правоохоронними органами, оскільки про існування такої схеми говорили давно і багато не лише з точки зору ринку таксі, а й згадуючи сервіси доставки, що присутні на українському ринку.

Слідством встановлено, що директор та головний бухгалтер компанії організували схему за якої платежі здійснювалися на рахунки низки ФОПів в якості оплати за неіснуючі "інформаційно-посередницькі послуги".

Це дозволяло уникати сплати податків до державного бюджету у повному обсязі. Встановлена сума ухилення – 52 млн грн. Наразі детективи поки ’ясовують всі обставини вчинення кримінального правопорушення та повне коло причетних до цієї схеми осіб.

Водночас AIN.UA описало схему, яка виглядала як ухилення від сплати податків:

"Для міжнародного сервісу така схема була зручною, оскільки дозволяла не розбиратись в українській дійсності: чому у водія картка дружини, коли у водіїв немає громадянства України, а отже й карток, чому у водія немає ФОП тощо. Все це також дозволяло швидко масштабуватись, оскільки можна працювати з одним партнером, а не тисячею водіїв окремо. А як працює партнер — це вже не його відповідальність", - зазначає видання.

Для водіїв це було також зручно, адже часто-компанії партнери платили щодня, а сервіси у випадку роботи напряму — раз у тиждень. До того ж компанії-посередники часто пропонували не лише щоденні виплати, а й бонуси у вигляді знижок на паливо, точок відпочинку водіїв, доступнішого за цінами СТО. Все це робилось для того, аби залучити максимально багато водіїв, а отже — зробити сервіс популярнішим: саме тому сервіси таксі закривали на це очі, адже це дозволяло швидко масштабуватись.

Коли професійність підмінюється лояльністю, то від такого органу правопорядку не варто очікувати бодай якихось результатів. По суті, вже на етапі відбору керівника можна було полишити надії, що цей орган правопорядку почне працювати незалежно і з акцентом на аналітичну роботу, а не на традиційні для їхніх попередників силові та здирницькі методи. Читайте про це в матеріалі  голови правління StateWatch - організації, що займається розслідуваннями економічних злочинів та зловживань, Олександра Лємєнова - "БЕБ — реінкарнація податкової міліції під крилом Татарова".