Національний банк України (НБУ) планує повноцінно запустити функцію захисту прав споживачів фінансових послуг з 2020 року. Про це повідомляє прес-служба регулятора з посиланням на заступницю глави НБУ Катерину Рожкову.
Ця функція спрямована на боротьбу з оманливою рекламою фінансових послуг, нав'язуванням послуг (страхування або оформлення кредитної картки), приховуванням тарифів і комісій.
"Оманлива реклама і приховані комісії в короткостроковій перспективі дозволяють банкам отримати прибуток, однак у довгостроковій - руйнують довіру населення до банківської системи. Така ситуація не сприяє зростанню економіки і відновленню кредитування", - пояснила Рожкова.
Вона зазначила, що перед підписанням договору споживач повинен чітко усвідомлювати основні умови одержання і користування фінансовою послугою і мати можливість легко порівняти пропозиції різних банків.
В перспективі це буде спонукати громадян користуватися й іншими фінансовими послугами та зменшить рівень проблемних кредитів, вважають у Нацбанку.
Після прийняття концепції фінансові установи будуть зобов'язані розкривати на сайтах і в рекламі достовірну інформацію про свої продукти і попереджати клієнта про можливі ризики. Також вони повинні будуть забезпечити роботу зручних інструментів для порівняння вартості своїх послуг (калькулятор, приклади).
Для захисту прав споживачів в НБУ буде створено окремий підрозділ і call-центр.
Повідомлялося, що Нацбанк підписав меморандум про співробітництво у розвитку механізму перевірки інформації про кінцевих бенефіціарних власників.