«Ми володіємо унікальною газопровідною системою. Левова частка газу, що постачається з Росії до Європи, проходить по нашому газопроводу, це - поки що. Але цій системі вже більше 30 років. Отже, ми повинні у найкоротші терміни модернізувати її, реконструювати, значно знизити витрати прокачування газу і запропонувати нашим партнерам конкурентні переваги. У цьому - наш шанс як транзитної країни», - підкреслив голова українського уряду.
На його переконання, модернізацію ГТС необхідно починати саме зараз, тому що в обхід України будуються альтернативні газопроводи.
М.Азаров підкреслив також, що Київ зацікавлений в участі Росії у модернізації української газотранспортної системи.
«Зараз позиція Росії буде змінюватися у світлі наших практичних кроків. Ми на це розраховуємо, принаймні», - сказав він.
Прем'єр висловив надію, що після того, як російська сторона побачить, що Україна почала цю роботу спільно з європейськими партнерами, вона також захоче брати участь у модернізації ГТС.
Як повідомлялося, Україна почала перший етап реконструкції магістрального газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород. У вівторок, 19 липня, на промисловому майданчику 3731,5 км газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород у присутності прем'єр-міністра України Миколи Азарова і міністра енергетики та вугільної промисловості Юрія Бойка було зварено символічний «золотий стик».
Модернізація і реконструкція газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород передбачає реконструкцію лінійної частини газопроводу (заміна ізоляції й переукладання труби) з допоміжними об'єктами, модернізацію двох компресорних станцій, систем лінійної телемеханіки та зв'язку.
Проект модернізації розраховано на дев'ять років, першу чергу - на три роки. Обсяг капіталовкладень у реалізацію першої черги реконструкції складе 538,87 млн дол, у тому числі власні кошти - 230,870 млн дол, кредитні кошти - 308 млн дол.
Кредитні кошти планується залучити від Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку.
Як очікується, у результаті реалізації проекту буде підвищено надійність транспортування газу, підвищено коефіцієнт корисної дії (ККД) газоперекачувальних агрегатів з 25% до 36%, знижено витрати використання паливного газу приблизно на 600 млн кубометрів на рік, а також зменшено вплив на навколишнє середовище.