НБУ звернувся до парламентського фінансового комітету з пропозицією суттєво оновити Закон України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів". Нацбанк хоче аби обов'язкове автострахування в Україні відповідало європейським стандартам. Що ж пропонує регулятор?
По-перше, посилити захист потерпілих шляхом поступового, впродовж семи років, підвищення максимальних розмірів страхової виплати, впровадження ануїтетних (регулярних та послідовних) виплат у разі заподіяння шкоди здоров’ю або життю потерпілих, та розрахунку виплат за пошкодження авто без вирахування вартості зносу його деталей.
По-друге, скасувати чинне державне регулювання цін за цим видом страхування та запровадити визначення «справедливої ціни» для кожного страхувальника.
По-третє, скасувати обмеження максимального розміру страхової виплати в разі оформлення документів про ДТП через європротокол.
По-четверте, запровадити класичну систему корпоративного управління Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), щоб підвищити контроль за його роботою.
По-п'яте, цифровізувати автострахування, відмовившися від укладання договорів ОСЦПВ у паперовій формі та перейшовши на електронний формат через єдину централізовану базу даних договорів з автоцивілки.
Планується, що новий закон у разі підтримання Верховною Радою України буде введений у дію з 1 січня 2024 року одночасно з уведенням у дію нового Закону України «Про страхування» та включатиме перехідний період.
Нагадаємо, в Україні з 1 липня збільшили страхові виплати автомобілістам по "автоцивілці" та "європротоколу".