UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Антонов» буде боротися за поставку літаків для Міноборони США

Авіаконцерн «Антонов» 1 липня підписав угоду з американською компанією USAerospace про спільну участь у тендері Міноборони США щодо поставки 179 літаків-паливозаправників на загальну суму близько $ 50 млрд. У тендері також беруть участь найбільші у світі авіавиробники Boeing та Airbus, повідомляє «Комерсант-Україна».

Авіаконцерн «Антонов» 1 липня підписав угоду з американською компанією USAerospace про спільну участь у тендері Міноборони США щодо поставки 179 літаків-паливозаправників на загальну суму близько $ 50 млрд. У тендері також беруть участь найбільші у світі авіавиробники Boeing та Airbus, повідомляє «Коммерсант-Украина».

Міноборони США має намір замінити застарілі авіатанкери KC 135 Stratotanker концерну Boeing. Факт співпраці «Антонова» з USAerospace виданню підтвердив голова ради директорів «Мотор Січ» (виробник двигунів для літаків концерну) В'ячеслав Богуслаєв. За його словами, USAerospace звернулася до концерну із пропозицією взяти участь у тендері. «Це надійний партнер. Нам самим цікаво, що з цього вийде», - зазначив Богуслаєв. «Зараз ми очікуємо детальних вимог від міноборони США», - уточнив він. Як повідомили виданню в USAerospace, «Антонов» хоче продемонструвати на тендері три різні моделі літаків: Ан-124-KC, Ан-122-KC і Ан-112-KC. Літаки планують збирати у США із комплектів, виготовлених в Україні. За їх виробництво, збірку і обслуговування буде відповідати «Антонов». У компанії стверджують, що корпус літаків міцніший, ніж у конкурентів, окрім того, вони можуть здійснювати зліт та посадку на мокру і грунтову злітно-посадкову смугу. У EADS (власник Airbus) і Boeing пропозицію конкурента не коментують. Самі концерни пропонують міноборони паливозаправники Boeing KC 767 NewGen Tanker і EADS North America KC 45. Експерти оцінюють шанси «Антонова» і USAerospace на перемогу як мінімальні. Аналітик із питань оборони Teal Group Річард Обулафія назвав пропозицію USAerospace «марною тратою часу», посилаючись на важке фінансове становище компанії, збитки якої у 2009 році склали $ 14 млн. Окрім того, у компанії є складнощі з організацією техобслуговування і розміщенням військових літаків із високо розташованими крилами, як у літаків «Антонова». Нагадаємо, що раніше Росія запропонувала США здійснити фінальну збірку Ан-124 для іноземних замовників на одному із заводів Boeing. Пропозиція зараз обговорюється із Boeing урядом США. За даними джерел видання, у «Антонова», якому належить конструкторська документація Ан-124, така ініціатива викликала різке неприйняття. Нагадаємо, що російська «ОАК» і український «Антонов» планують створити СП для просування на ринок і продажу літаків марок Ан-140, Ан-148, Ан-124 і, можливо, Ан-70. Як повідомив голова ОАК Олексій Федоров, СП буде організовано на базі «ОАК-Цивільні літаки». Українська сторона викупить половину акцій цієї компанії за $ 400 тис.

За матеріалами: Коммерсант-Украина