Своїм рішенням Антимонопольного комітету України (АМКУ) закрив справу про порушення ВАТ "Укрзалізниця" конкурентного законодавства при завищенні вартості перевезень за рахунок включення в ціну квитків вартості електроенергії, придбаної за завищеними цінами. Про це повідомляють "Наші гроші".
При цьому Комітет не знайшов підтверджень того, що в 2012-2014 рр. УЗ включала в тариф на перевезення пасажирів завищену вартість електричної енергії. Так, в АМКУ вважають, що УЗ не мала можливості закуповувати електроенергію для забезпечення таких перевезень на оптовому ринку - безпосередньо у ДП "Енергоринок", а тому доводилося вступати в договірні відносини з приватними постачальниками і платити за роздрібними цінами.
Купуючи електричну енергію для забезпечення пасажирських перевезень, філії УЗ виступали споживачами електроенергії, а отже не могли купувати її на оптовому ринку, що не передбачено законом.
Як повідомляє видання, з середини 2015 року постачання електроенергії для "Укрзалізниці" йдуть не через приватні компанії, а через філію "Енергозбут УЗ".
Проте, раніше потік електроенергії між "Енергоринком" та МПС прямував через пов'язані між собою приватні компанії.
Наприклад, в період з початку 2012 року по кінець січня 2014 "Південна залізниця" замовила "Газенерго" електроенергії на 1,4 млрд грн (понад 66% від загального обсягу), а "Придніпровська залізниця" - на 2,4 млрд грн (більше 70%).
При цьому, ціни на електроенергію від приватників були вище цін на оптовому ринку (ДП "Енергоринок"). За підрахунками МВС, з літа 2015 року завищували вартість в середньому на 22%, що дозволяло виводити з "Укрзалізниці" 324 млн грн щомісяця.
Правомірність дій філій "Укрзалізниці" щодо закупівлі електроенергії за завищеними цінами, крім МВС, також розслідувала Генеральна прокуратура, останнє рішення датоване 4 травня 2017 року.
Повідомлялося також, що АМК щодо підвищення вартості проїзду в Києві заявили, що питання про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських маршрутках не входить у компетенцію Комітету.