UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Аграрний фонд" планує сформувати "держзамовлення" на гречку в цьому році

Держпідприємство буде розвивати нішеві культури.

"Аграрний фонд" придивляється до гречки

У нинішньому році "Аграрний фонд" має намір вийти на ринок із закупівлею не тільки пшениці, але й інших зернових, наприклад, гречки, повідомив глава держпідприємства Андрій Радченко в інтерв'ю DT.UA.

За його словами, закупівля пшениці та виробництво борошна - це лише один з напрямів, які компанія развиваеэ сьогодні.

"Дуже перспективні нішеві культури - овес, жито, гречка. Але щоб працювати з ними, потрібно перебудувати роботу з сільгоспвиробниками, заздалегідь домовлятися про внесення їх в сівозміну. Буквально аналізувати регіони, вибирати виробників, приходити до них, кредитувати і робити таке замовлення.

Оскільки раніше ніхто цим не займався, то коли поставало питання про закупівлю тієї ж гречки, її просто не було на ринку, так як не посіяли. В цьому році ми таке"держзамовлення" плануємо сформувати", - повідомив Радченко.

Він зазначив, що "Аграрний фонд" сьогодні закуповує 1 млн т пшениці, або 20% від внутрішнього споживання, тобто помітний обсяг. Протягом року запаси коректуються, виходячи з фактичних показників якості законтрактованих партій та цінової кон'юнктури на ринку.

"Природно, ми хочемо заробити більше, а зробити це можна, тільки продаючи продукт з більшою доданою вартістю - борошно. Тому ми відправляємо зерно на борошномельні підприємства і продаємо борошно промисловими партіями пекарям", - розповів Радченко, уточнивши, що держпідприємство виробляє 35-40 тис. тонн борошна на місяць і при цьому "може легко збільшити обсяг до 60 тис. тонн".

Читайте також: Україна готова постачати в Туреччину зерно замість Росії

За словами Радченка, нинішня бізнес-модель "Аграрного фонду", "дуже проста, зрозуміла, прозора й ефективна": "Ми купуємо зерно, переробляємо і продаємо пекарям, а частину розфасовуємо і реалізуємо через роздріб".

"Так, у минулому році ми вийшли в роздріб з товаром для кінцевого споживача - двокілограмовою упаковкою борошна. Це наша якірна продукція, ціна якої одночасно є і індикатором для громадян. Таким чином, держава також побічно впливає на ціни на роздрібному ринку", - говорить він.

Ще один напрямок - вихід у роздріб з крупами, цукром, мюслі під брендом "Аграрний фонд", щоб це побачив кінцевий споживач.

Більше читайте повний текст інтерв'ю з головою ПАТ "Аграрний фонд" Андрієм Радченком: "Ефективність зернового експорту для країни можна подвоїти" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".