На 29 лютого призначено засідання комісії Державіаслужби з питань, пов'язаних з експлуатацією повітряних ліній, де розглядатимуть видачу частот на внутрішні та міжнародні польоти далеко не тільки для МАУ. Це своєю чергою має полегшити появу на ринку нових гравців, а отже - посилити конкуренцію.
Про це йдеться у статті Андрія Капустіна для DT.UA.
На думку автора, це має змусити МАУ думати не тільки про прибуток за рахунок монопольного свавілля, а й про перегляд цінової політики та поліпшення сервісу.
"Зрозуміло, що покупця зазвичай мало цікавлять виробничі нюанси. За свої гроші він хоче одержати якість. Без пояснень виробника, чому виникли проблеми. Однак у випадку з монополізмом і його похідними від МАУ ситуація трохи інша. Оскільки у виникненні монополії багато в чому винні не тільки власники (включаючи одного з кінцевих бенефіціаріїв Ігоря Коломойського) головного перевізника країни (що характерно, з кіпрською пропискою), а й рідна держава. Вона повністю підтвердила стару істину про ставлення партнерки до намірів пса, який не неї зазіхає. Щоправда, з роками держава таки згадала про правила пристойності й, начебто, задумалася про те, як монополію МАУ зруйнувати. 18 лютого це питання вперше розглядали в Антимонопольному комітеті України", - йдеться у статті.
"Той факт, що АМКУ продовжує свої розслідування, не може не тішити. Правда, одна річ коли Порошенко, зійшовшись у сутичці з Коломойським, дає грізну команду, а зовсім інша - захотіти знайти законні шляхи для ліквідації схем, які любовно нарощувалися не один рік. Причому нарощувалися не просто по-пацанськи, а скріплювалися міцним юридичним цементом. А якщо до цього додати, що крім юридичного цементу, будівля МАУ ґрунтується ще й на потужній лояльно-чиновницькій арматурі, процес може затягнутися надовго. Хоча, знову ж, за бажання найслабші скріпи намацати й розхитати можна", - наголошує автор.
На думку Капустіна, по-перше, уряд Яценюка має негайно затвердити нового директора аеропорту "Бориспіль".
Другий крок, на думку автора, де знову ж діє людський фактор - перегляд усього масиву документів Державіаслужби, яка лобіювала інтереси МАУ в тій же сфері володіння частотами - тобто переважним правом на виконання рейсів, багато з яких компанія не експлуатувала, але й не віддавала, знищуючи на корені навіть слабкі паростки конкуренції.
"Ці документи встиг видати на гора екс-керівник Державіаслужби України Антонюк. Його звільнили минулого року з подальшим порушенням кримінальної справи після сеансу викриття його діяльності Михаїлом Саакашвілі. Розчищенням цих стаєнь нині досить активно займається нове керівництво Державіаслужби", - йдеться у статті.
Нагадаємо, Антимонопольний комітет відкрив справу стосовно "Приватбанку" за відмову надати АМКУ матеріали, необхідні для розслідування двох епізодів можливого порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Про це повідомила прес-служба АМКУ в четвер, 25 лютого.
"АМКУ направлялись вимоги до "Приватбанку" про надання інформації, у тому числі, що містить банківську таємницю. Однак, "Прватбанк" відмовив у її наданні. У зв'язку з цим комітетом порушено справу",– йдеться в повідомленні.
Детальніше стосовно сервісу і цін МАУ, а також процесу позбавлення компанії монополії читайте у статті Андрія Капустіна "Монопольні крила Батьківщини, або Майстер-клас з приниження за наші гроші" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. України".