UA / RU
Підтримати ZN.ua

Повністю прибрати російське паливо з ЄС та України не вдалося

Низькі ціни на пальво з РФ не дають йому піти з ринку.

Географія покупців російського ДП з моменту впровадження європейського ембарго свідчить, що паливо з РФ досі постачається на ринки ЄС та України. Основним економічним стимулом для цього досі є низька ціна. Про це для ZN.UA пише Сергій Куюн, директор ВАТ «Консалтингова група А-95», у матеріалі «Кто помогает России обходить нефтяные санкции, в том числе и за счет Украины?».

З початку лютого, коли "вікно" в Європу гучно зачинилося, продавати нафтопродукти за ринковими цінами стало вкрай важко. Коло покупців серед сусідніх країн стрімко звузилося, і це змусило росіян давати фантастичні знижки на паливо, аби його вигідно було доставляти, приміром, у Бразилію.

«Подейкують, що деякі човни виходили з Приморська з дисконтом 250 дол./тонна, або 30% від вартості дизельного палива у Північно-Західній Європі. Цього «бонусу» із запасом вистачає, аби паливо дісталося Середземного моря, а далі — кінцевим споживачам, включно з Україною… Наприклад, Саудівська Аравія та Об’єднані Арабські Емірати були першими, хто мав би допомогти Європі замістити російські обсяги. Але країни Перської затоки стали покупцями російських обсягів, які вони міксують зі своїми та відправляють у Європу», - пише Куюн.

Наприкінці квітня гучний скандал прокотився Іспанією. Голова місцевого нафтового гіганта Repsol Хосу Йон Імаз заявив, що, попри ембарго, у країну триває постачання російського дизпалива. Нафтопродукти нібито відвантажуються з Марокко, яке входить до списку найбільших отримувачів ДП із РФ. І це при тому, що єдиний марокканський НПЗ закрився 2015 року і країна стала чистим імпортером нафтопродуктів. 2023-го низка танкерів, що прямували з Приморська, дуже підозріло зупинялися біля марокканського Танжера, а потім звідти розпочинався експорт саудівського палива. Іспанський уряд почав перевірку.

Один із великих європейських трейдерів на умовах анонімності розповів ZN.UA, що його компанію також зацікавили пропозиції з Марокко ще у березні: «Це не є надвигідними умовами, але це паливо у Балтиці виходило на 3-5дол./тонна дешевше від прайсів на ринку». За його словами, на запит компанії, марокканські трейдери надіслали на 100% автентичні сертифікати походження Саудівської Аравії.

Нагадаємо, що 5 лютого 2023 року, почали діяти європейські санкції щодо російських нафтопродуктів.

Читайте також: У РФ відреагували на обіцянки Молдови затримати Путіна. Кажуть, що Санду "розмріялася"

З іншими матеріалами автора можна ознайомитися за посиланням.