Британські вчені розробляють рідкокристалічні чарунки, що дуже полегшать життя власникам мереж супермаркетів.
«Уявіть, що ви власник мережі з тисячі магазинів і вам одночасно в усіх магазинах потрібно змінити ціну на баночку зеленого горошку. Виготовлення нових етикеток забере багато часу й зусиль, і до того ж ніхто не застрахований від помилок. Усе було б простіше, якби те ж саме можна було зробити натисканням кількох кнопок на одному-єдиному комп’ютері. Проте для цього потрібні електронні етикетки», — говорить доктор Тім Спенсер із Шеффілдського університету. Саме в роботі над створенням таких етикеток він і допомагає своїм колегам із компанії ZBD Displays Ltd. Головна ідея — зробити їх у вигляді рідкокристалічних дисплейчиків, що потребують електричного живлення лише в той момент, коли на них змінюється зображення. Надалі це зображення зберігається без витрат електроенергії. У результаті власник магазину практично не несе витрат на обслуговування етикеток і водночас позбавляється досить великої кількості папірців. Та й обслуговування клієнтів магазинів кращає — на ціннику завжди відображена правдива інформація про товар.
Ідею електронних етикеток підтримав такий британський гігант торгівлі, як компанія «Теско», що володіє супермаркетами в усьому світі. Для проведення експерименту було виділено магазин у Лестері, і результати застосування електронних етикеток у відділі делікатесів виявилися гарними.
«Етикетки — це тільки початок. Зараз ми працюємо над подальшим зниженням електричної напруги, потрібної для запису інформації на дисплеї, й у разі успіху їх можна буде застосовувати у смарт-картках і стільникових телефонах. Ці дисплеї споживають так мало енергії, що батарейки вистачатиме на значно триваліший час», — вважає доктор Спенсер.