Минуло всього три місяці 2020 року, але вже можна констатувати, що більшість наших друзів і знайомих стали розумітися на вірусології не гірше за іменитих експертів, а стрічки Facebook та Instagram повняться мемами про страхітливий коронавірус, який ось-ось захопить увесь світ.
Тим часом великі бізнеси й бренди і гадки не мали, що будуть спішно придумувати, як працювати в нових реаліях, коли більшість населення планети сидить по домівках і дотримується найсуворішого карантину. Одне стало зрозуміло напевно: у складні часи ти маєш постаратися акумулювати всю силу власного бренду і спрямувати її на допомогу людям. Рано чи пізно карантин закінчиться, життя триватиме, а ваш бренд або зможе заробити додаткові очки лояльності, або не зробить нічого, що б запам'яталося, і програє. У цій статті хочу поділитися улюбленими успішними світовими кейсами for good.
McDonald's дотримується дистанції
У розпал епідемії, коли країни закривали свої кордони, в Бразилії вийшла геніальна своєю простотою кампанія McDonald's, де ніжки букви "М" були розведені на безпечну відстань. Однією маленькою зміною логотипу улюблений фастфуд нагадав усім, як важливо дотримуватися дистанції, адже надворі лютує епідемія. На McDonald's укотре подивилися не тільки як на виробника їжі богів, а й як на соціально відповідальну компанію.
Утім, McDonald's не вперше успішно обіграв свій логотип, тому я виділив цю компанію як один із найкращих зразків креативності. Здавалося б, усього лише одна маленька літера, а який великий у неї потенціал! Для порівняння: логотипом бренд обігравав покажчик і нічну роботу МакДрайва. Такий спосіб комунікації приречений на успіх, адже треба дуже постаратися для придумування чогось нового, коли в арсеналі в тебе - всього одна буква. І щоразу, коли креативникам це вдається, я аплодую стоячи.
Mercado Libre, Audi і Brothers підтримують на відстані
Інші бренди не лишилися осторонь і трансформували свої логотипи в соціально корисні. Нижче - приклад трьох дуже чистих і геніально простих робіт. Гра з елементами логотипів Audi, Brothers і Mercado Libre так і напрошувалася, і якби вони не вийшли у світ, я б дуже здивувався. На створення цих ідей креативників надихала підсвідомість, а інтуїція керувала процесом. Усе за класикою Девіда Огілві. До речі, лого компанії Mercado Libre, яка займається електронною комерцією, виглядає так, наче наперед було готове хайпанути на темі коронавірусу.
Burger King виявляє сміливість
Щоб зробити свій внесок у боротьбу з інфекцією, король бургерів звернув увагу на інший необхідний захід - важливість домашньої самоізоляції. І зробив це дуже вишукано - перекресливши частину свого слогану Home of the whopper - "Будинок воперів" (вопер - гамбургер) і додавши слово Stay - "Залишайтеся". Вийшло Stay Home - так просто і так обов'язково. Ця робота особливим чином відгукнулася в моєму копірайтерському серці. Вона демонструє, що не обов'язково грати з логотипами - можна донести правильний меседж, змінивши звичний слоган.
Але на цьому Burger King не зупинився. Французький філіал виклав рецепт приготування "домашніх бургерів" зі звичайної їжі, яку легко купити в будь-якому паризькому сільпо. Дуже смілива й зухвала робота у стилі Burger King - бренд не боїться порівнювати свої вопери з товарами з продуктових магазинів, бо впевнений: клієнти оцінять відповідальний крок у період епідемії. За це бренду - великий палець угору.
BRID винаходить ліки
Роботу на тему самоізоляції випустило й грузинське агентство BRID, придумавши ліки Stayhomicillin (СидиВдомацилін). Це - єдина з реально ефективних вакцин із доведеною ефективністю, доступна сьогодні більшості людей у будь-якій точці світу.
IKEA закликає до відповідальності
IKEA закликала людей залишатися вдома, придумавши найпростішу інструкцію в історії. Вам навіть не доведеться нічого складати - ну хіба що докласти зусиль і залишитися вдома ще на пару тижнів, адже від цього залежить доля людства. IKEA знаменита крутими ситуативами на найрізноманітніші теми, і цього разу вони теж на висоті.
Хорватське Saatchi&Saatchi бореться з насильством
Агентство Saatchi &Saatchi показало реальних медиків, які щодня борються з вірусом на передовій. Принти з фотографіями героїв, котрі 15 годин рятували життя, не знімаючи масок, укотре демонструють важливість самоізоляції. Головний меседж реклами - "Зупинити ПОЗА домашнє насильство". Щоразу, коли ви залишаєте свою домівку, медпрацівник бере удар на себе. Дуже сильна кампанія, що демонструє ціну нашої халатності. Одного погляду на обличчя втомлених медиків із глибокими мітками від масок вистачить, щоб усвідомити всю вагу відповідальності, яку ми несемо перед цими людьми. Окремий респект грі слів у слогані.
PornHub спокушає
Як тренд-сетери світу реклами цього разу вони перевершили самі себе. PornHub закликає озброїтися антисептиком і серветками й "торкати себе", адже світ "кінчається" - то чому б усім нам не взяти з нього приклад? Ну а потім PornHub роздав усім безплатні преміум-акаунти, щоб ми й не думали виходити з дому. Що ж, подякуємо PornHub, а дедлайнам - не сьогодні:)! Почекають закінчення карантину.
TABASCO і МОЗ підтримують героїв
Ми в TABASCO вирішили не залишатися осторонь і випустили соціальну кампанію для Міністерства охорони здоров'я України та Червоного Хреста України. Кампанію було зроблено pro bono за кілька днів, вона побачила світ у середині березня. Обмірковуючи ідею, ми з арт-директором Артемом Гусєвим відштовхувалися від того, що сьогодні кожен може стати героєм, і для цього зовсім не обов'язково мати суперсилу або вміння рухати предмети. Досить просто подивитися серіал на диванчику вдома, погратися на приставці й пояснити батькам, чому їхні важливі справи за межами квартири можуть почекати.
Але пам'ятайте: навіть найсміливіші креативи не зможуть захистити вас від вірусів, якщо ви не будете дотримуватися простих правил.
Мийте руки, тримаєте дистанцію і станьте нарешті Диваноменами або Джойстиквуменами!