UA / RU
Підтримати ZN.ua

ГРАНТ НА РОЗПИСУВАННЯ... ПАРКАНІВ

12 тисяч доларів поділили між собою три переможці конкурсу за збереження довкілля й історико-культурної спадщини, випередивши при цьому 150 конкурентів...

Автор: Євгенія Соколова

12 тисяч доларів поділили між собою три переможці конкурсу за збереження довкілля й історико-культурної спадщини, випередивши при цьому 150 конкурентів. Змагання, уже шосте за ліком, організувала компанія «Форд» та її офіційний імпортер в Україні.

Таку увагу до проблем довкілля заокеанський автомобільний гігант виявляє протягом останніх двадцяти років. Саме 1983 року у Великобританії компанія вперше підтримала кілька некомерційних «зелених» програм і проектів, спрямованих на збереження культурної спадщини. Відтоді у боротьбі за екологічний грант узяло участь понад 120 тисяч організацій та окремих ентузіастів із різних країн світу. Одна тисяча з них — наші співвітчизники.

Нинішнього року переможців українського конкурсу було троє. Грант на дві тисячі доларів США дістався керівникові київської громадської організації «Художня студія «Троєшки» Володимирові Титуленку. Вирішивши «окультурити довкілля», він зібрав дітлахів зі свого рідного столичного району Троєщина і запропонував їм зайнятися одним із найулюбленіших занять дітвори — розписуванням стін та парканів. При цьому художній «розпис» пропонувалося виконувати на вже обписаних жахливими написами і непристойними словами поверхнях. У результаті дуже скоро на околиці столиці з’явилися дитячі майданчики, паркани та стіни різних будівель, розписані яскравими гарними малюнками. Діяльність юних художників настільки сподобалася городянам, що їм навіть почали надходити замовлення. Правда, гроші за «мистецтва» ніхто платити не квапиться. Тепер же, радіє пан Титуленко, на «грантові» кошти студійці зможуть накупити фарб, пензлів та іншого необхідного у господарстві кожного вуличного художника приладдя і зайнятися шляхетною справою без оглядки на фінансові проблеми.

Три тисячі доларів отримали автори наукового проекту «Прогнозування режиму підземних вод із метою охорони їх від забруднення». За словами керівника проекту Ольги Насєдкіної (сама вона працює у відділі охорони підземних вод ІГН НАН), здобувачі потрудилися на славу: провели еколого-геологічне дослідження підземних вод і донних відкладень у районі міста Умань, виявили в них ряд відхилень від стандартних показників. Для отримання точніших результатів потрібен постійний моніторинг стану води в регіоні, на організацію якого й підуть гроші гранта.

І, нарешті, головний приз — сім тисяч доларів — отримав львівський орнітолог Віктор Колоденський, який запропонував організувати пішу екологічну експедицію «Вздовж головного європейського вододілу». Сам ентузіаст — людина бувала, брав участь більш ніж у 40 експедиціях по Східній Європі і Середній Азії, особливо добре знає природу України, Білорусі та Молдови. До того ж великий оригінал: головний європейський вододіл — його особистий винахід. За словами пана Колоденського, це уявна лінія, що проходить через більшість великих європейських заповідників, завдовжки п’ять тисяч кілометрів, із яких 220 км лежать на територіях України та Білорусі. Втім, відважний мандрівник має намір пройти до Гібралтару, а заодно сфотографувати й відбити у матеріалах спостережень екологічний стан місцевості.

Представники компанії обіцяють, що шостий конкурс — аж ніяк не останній. Причому наступного року передбачається не лише збільшити призовий фонд, а й розширити коло здобувачів, допустивши до участі дитячі організації. Звісно, вибір переможців може видатися спірним (хоча до журі увійшли незалежні українські експерти в галузі охорони довкілля, екологічних технологій та досліджень історико-культурної спадщини). Але головне ж не в тому, які саме проекти перемогли, а в тому, що компанія привертає увагу суспільства до проблем екології та культурної спадщини, робить участь у них привабливою і престижною в очах громадськості.

Зрозуміло, організація таких конкурсів — не лише благодійність. Фірма керується цілком конкретними комерційними цілями: описуючи подію, засоби масової інформації цілком безплатно згадують назву бренду, і, крім того, зростає кількість людей, у яких на згадку про цю торгову марку виникають позитивні асоціації. А отже, велика ймовірність, що, вибираючи машину, вони віддадуть перевагу авто саме цієї компанії. Як запевняють західні маркетологи, сьогодні покупцям мало знати, що вміє робити той чи інший товар і який імідж він створює своєму власнику, — вони хочуть знати, у що «вірить» марка, яку вони купують. Одне слово, інтереси виробників щонайтісніше поєднуються із суспільним благом. А це, скажемо прямо, дуже оптимістично.