UA / RU
Підтримати ZN.ua

В італійських музеях почали відстежувати реакцію відвідувачів на картини

В середньому, на картини дивляться від 4 до 15 секунд.

В італійських музеях встановили систему ShareArt, яка аналізує реакцію відвідувачів на картини і експонати, повідомляє Bloomberg.

У місті Болонья встановили вже 14 таких апаратів. Спеціальні камери з датчиками детально відстежують те, як довго людина дивиться на картину, на яку частину або деталь звертає увагу, і навіть на якій відстані від експоната знаходиться. Такий механізм оцінки привабливості експонатів розробили для того, щоб грамотно планувати розставляння предметів по залу.

За час пандемії коронавірусу, музеї та галереї були довгий час закриті. Керівництво музеїв розраховує, що нова система зможе збільшити кількість відвідувачів і відшкодувати хоча б частково, втрату виторгу за період тотального локдауну. Через коронавірус італійські музеї втратили близько 190 мільйонів євро.

ShareArt вже дає перші результати. У картині Трофіма Біго "Святий Себастьян, що допомагає святий Ірен" цінителі мистецтва більше дивляться на праву частину обличчя Себастьяна, а не центр композиції. Фахівці вважають, що це зумовлено грою світла й тіні. 

А в роботі італійського художника Вітале дельї Екві, яка складається з двох окремих картин, людей приваблювала тільки перша частина роботи. А на другу гості практично не дивилися. Також система показала, що гості бігло переглядають статую Аполлона Вейського, яку куратори Римського національного музею вважали прикрасою колекції.

Istituzione Bologna Musei

Система ShareArt також підрахувала, що в середньому, люди дивляться на твори мистецтва від чотирьох до п'яти секунд. І тільки деякі роботи захоплюють увагу відвідувачів на 15 секунд.

Читайте також: Картину Івана Марчука продано на аукціоні за рекордну суму

Нагадаємо, що малюнок Леонардо да Вінчі продали на аукціоні за рекордну суму. Ескіз олівцем "Голова ведмедя" продали на торгах, які проводив аукціонний дім Christie's за 12,2 мільйона доларів.