UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Національній опері представили сучасне прочитання поем "Кассандра" і "Мойсей" у хореографії Олесі Шляхтич (фоторепортаж)

© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA

На сцені Національної опери України у рамках проєкту "Fortress" за підтримки "Українського культурного фонду" представлено два хореографічних перформанси натхненні геніальними драматичними поемами українських класиків – "Кассандра" за Лесею Українкою та "Мойсей" за Іваном Франком. 

Василь Артюшенко, ZN.UA

Це вже друга за рік прем'єра молодої талановитої української балетмейстерки-постановниці, засновниці й керівниці OSDC Dance Theater Олесі Шляхтич. Сучасне прочитання цих класичних поем пропонує новий, глибокий погляд на бойовий дух українців під час війни. Проєкт "Fortress", що українською означає "мури", або ж фортифікація – це мистецьке дійство, що ставить оборону від ворога, укріплюючи віру в абсолютну перемогу українців. "Fortress" – це не лише візуальне мистецтво, а й емоційне переживання, що закликає до спротиву агресії та підіймає настрій і впевненість у перемозі.

Читайте також: Вистава «Зілля» у Молодому театрі: фоторепортаж з прем'єри

[pics_lr left="https://zn.ua/img/forall/u/495/25/3b4bb2ff04df2190a3151273ef13af92.jpg" ltitle="" right="https://zn.ua/img/forall/u/495/25/bf82ea126d783e5daa89311aee68e3a7.jpg" rtitle="undefined"]

"Хореографія цих двох вистав різниться, як і їх зміст, – розповідає балетмейстерка-постановниця Олеся Шляхтич. У виставі "Кассандра" я надихалась грецькими фресками, уламками античних скульптур, величчю Парфенону та міфами давньої Греції. Звісно ж це сучасний балет, тому античність рухів переосмислена, проте подекуди можна помітити характерні злами рук та корпусів, осідання на стегно, специфічні грецькі позиції ніг, що в уяві еллінських художників видавались героїчними, а нам сьогодні шалено стильними та екзотичними. У виставі "Мойсей" хореографія пустельна, дика, хотілось передати відчуття піску під ногами, довгого шляху, протесту, бунту , а заразом з тим вікової мудрості та сили. Обидві вистави варто сприймати абстрактно, глядачі OSDC Dance Theater добре знають, що всі персонажі у виставах чітко детерміновані сюжетом, але при перегляді можна розслабитись і не намагатись розгадати змістовний ребус, насолоджуючись рухом красивих тіл, зміст вистав сам прийде до глибоких куточків душі...".

[pics_lr left="https://zn.ua/img/forall/u/495/25/bf82ea126d783e5daa89311aee68e3a7.jpg" ltitle="" right="https://zn.ua/img/forall/u/495/25/4a24ac00d3daa72d1ee45e0cdb411aad.jpg" rtitle="undefined"]

Обидва балети відзначаються інноваційною сценографією: поєднанням живопису, 3D графіки та хореографії, що створює багатошарову композицію.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Проєкт не тільки  вшановує українську культуру. але й стверджує принципи гендерної рівності, адже й Кассандра, й Мойсей є символами боротьби за справедливість і волю.