У столиці презентували нову виставку «Михайло Гуйда і класики», яка стала черговим етапом музейного проєкту «Діалог крізь віки». В експозиції — серія портретів сучасного українського художника Михайла Гуйди у діалозі з творами майстрів минулого: Іллі Рєпина, Миколи Ґе, Зінаїди Серебрякової, Тетяни Яблонської. Такий кураторський підхід дозволяє простежити розвиток традицій реалістичного портрета в українському образотворчому мистецтві.
[pics_lr left="https://zn.ua/img/forall/u/667/61/e03c1d5b678a6f23017133a99f8e910d.jpg" ltitle="" right="https://zn.ua/img/forall/u/667/61/f4b7882f956b053152093f4fbad628f5.jpg" rtitle="undefined"]
У центрі виставки — дослідження природи особистості через портрет, один із ключових жанрів у творчості Гуйди. Його роботи — це результат тривалого процесу спостережень, ескізів і внутрішнього діалогу з образом. Підхід художника ґрунтується на глибокому психологізмі: він не просто фіксує зовнішність, а прагне передати характер і внутрішній світ людини.
Окрему частину експозиції складає серія портретів визначних діячів української культури, створених митцем упродовж останніх років. Серед них — Лесь Курбас, Богдан Ступка, Сергій Параджанов, Раїса Недашківська, Олег Слєпцов, Поліна Лазова, Едуард Димшиць, Олеся Авраменко та інші. Ці образи набувають значення не лише як художні твори, а й як візуальні свідчення часу.
Поряд із портретами представлені полотна, присвячені оголеній натурі, яка у Гуйди природно випливає з портретного жанру. Його жіночі фігури витримані у стриманій манері — вони з’являються на нейтральному тлі або в інтер'єрах, стилістично наближених до модернізму, іноді з алюзіями на японські гравюри. У таких роботах автор зосереджується на настрої, легкості та недомовленості, залишаючи простір для вільної інтерпретації.
Проєкт покликаний не лише показати мистецькі паралелі між поколіннями, а й переосмислити актуальність портретного жанру в сучасному мистецтві. Завдяки цьому візуальному діалогу глядач має змогу побачити, як традиції живопису минулих століть знаходять продовження в роботах наших сучасників.
