UA / RU
Підтримати ZN.ua

Потенційно (не)прийнятний контент: в Галереї протестного мистецтва розпочалася виставка Стаса Жалобнюка

Виставка триватиме до 6 листопада 2022 р. 

© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA

У четвер, 22 вереся, в Києві, в Галереї протестного мистецтва Музею Майдану відкрили виставку "Потенційно (не)прийнятний контент" одеського художника Стаса Жалобнюка. Художник представив у Києві серію робіт, створених під час російсько-української війни. Роботи, виконані переважно у мішаній техніці (колаж), подекуди шокують. Стас Жалобнюк запевняє, що документує, розкриває справжнє обличчя окупантів та прагне таким чином руйнувати репутацію російської культури там, де ще досі існують міфи про її велич.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Читайте також: «Ампутована весна»: у Києві представили фотовиставку ігрових не-документальних проєктів

Ця воєнна серія — документування не так подій, як своєї реакції на трагедію, яку ми всі переживаємо: звірства в Бучі, заміновані береги рідної митцю Одеси, щоразу свіжі новини про злочини окупантів та життя в постійному напруженні, однією з причин якого є нескінченні повітряні тривоги.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Назва "Потенційно (не)прийнятний контент" — це, за словами автора, не про його виставку, а про ту реальність, яку він фіксує та в якій нині живуть мільйони українців, — ми не можемо заретушувати дійсність, перестати бачити жахи війни. Відвертість автора в роботах теоретично мала б шокувати, але за своєю суттю це глибоко гуманістичні твори, з яких вичитуються душевний біль та переживання не лише індивідуальні, особисті, а й ті, що є ознакою нашого часу.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Колись такі роботи назвали б антивоєнною серією, проте не сьогодні й не на цій виставці – тема геноциду, до якої також звертається у своїх роботах Стас Жалобнюк, важлива не лише через визначення сьогоденних злочинів рашистів, а й через нагадування, що не маємо права скоритися тим, хто впродовж століть прагнув стерти Україну з лиця землі.