UA / RU
Підтримати ZN.ua

Платформа "ІЗОЛЯЦІЯ" презентує резонансний фільм від європейського дуету Metahaven

Фільм "Рідне місто" знімали у Києві та Бейруті.

Культовий голландський дует Metahaven презентує у Києві свій концептуальний кінопроект "Рідне місто", який знімали в Україні та Лівані. Куратор фонду ІЗОЛЯЦІЯ Катерина Філюк в інтерв'ю DT.UA розповіла про проект і його творців - знаковий дует, що вважається одним із найрадикальніших і найвпливовіших у європейській дизайн-індустрії.

Група Metahaven - це дует Даніеля ван дер Вельдена та Вінки Крук. Вони робили айдентику для WikiLeaks. Виставлялись у нью-йоркському MoMa PS1, амстердамському Stedelijk та Музеї Вікторії і Альберта в Лондоні.

З 2015 року Metahaven знімають артхаусне кіно. У 2016-му - "Інформаційні небеса", які були представлені в "ІЗОЛЯЦІЇ", роком раніше - картина "Кіберпростір" ("Пропаганда про пропаганду").

"Рідне місто" продовжує серію футуристичних фільмів Metahaven про існування людини в епоху цифрових технологій, пропаганди, тотального стеження і постправди. Музику до фільму створив ліванський електронний музикант LAIR.

Героїні "Рідного міста" - дівчата Лера й Гіна, вони блукають порожніми вулицях серед занедбаних споруд, вуличних базарів, недобудів та боєнь. Вони намагаються примиритися з суперечностями рідного міста і, попри все, полюбити його.

Картина поетично зображує період драматичних змін, у який ми живемо. Проходить у фільмі й невтішний прогноз: мовляв, майбутнє наших міст в умовах гібридних воєн і панування віртуальної реальності стає дедалі крихкішим.

"Протагоністів фільму, як і одяг, який, до речі, створила український дизайнер Юлія Єфімчук, вибирали самі художники. Оскільки керувалися метою сконструювати якесь вигадане рідне місто, в якому вулиці Бейрута й Києва переплітаються у вигадливому візерунку, дві героїні - логічне продовження цього подвоєння. За задумом авторів, вони не повинні бути схожими одна на одну, як не схожі і їхні міста, швидше, це дві іпостасі одного й того самого персонажа. Слід зазначити, що цей фільм Metahaven, на відміну від попередніх, набагато поетичніший, тому багато речей глядач має відчути й сприйняти інтуїтивно, а не зрозуміти. Отже, і докладні пояснення зайві" - розповіла Філюк.

Читайте повністю інтерв'ю Катерини Константинової за Катериною Філюк у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".