UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Пер Гюнт», «Безталанна» , «Батько»: критики назвали кращі столичні вистави 2021 року

Серед лідерів «Київського Рахунку» – вистави режисерів Івана Уривського, Стаса Жиркова, Тамари Трунової.

Стали відомі найкращі столичні вистави 2021-го року за версією театрального рейтингу «Київський Рахунок», який формують київські театральні критики та журналісти за підсумками творчого року.

Наразі серед лідерів «Київського Рахунку» – дві вистави режисера Івана Уривського («Пер Гюнт» та «Безталанна» в Київському театрі імені Івана Франка), дві вистави режисера Стаса Жиркова («Батько» та «Білка, яка прожила 100 років»), а також вистава «Дім» Тамари Трунової (Театр драми і комедії на Лівому березі Дніпра), «Море-океан» (Театр на Печерську, режисер Ігор Рубашкін), «Стриптиз і Серенада» (Театр маріонеток, режисер Михайло Яремчук), «Кассандра» (Театр ім. Івана Франка, режисер Давид Петросян), «Ерендіра не хоче вмирати» (Театр драми і комедії, режисер Максим Голенко), «Співай, Лоло, співай» ( Театр ім. Івана Франка, режисер Дмитро Богомазов).

Ініціатор та координатор «Київського Рахунку» – відомий український театральний критик, заслужений діяч мистецтв України Сергій Васильєв. Ще 2002-го разом з колегами-критиками Віталієм Жежерою та Олегом Вергелісом виникла  ініціатива створити «Київський Рахунок» не як театральну премію, а саме як професійний театральний рейтинг, підсумки якого віддзеркалять найцікавіші процеси у театральному житті Києва за підсумками театрального року.

Читайте також: У театрі ім. Івана Франка відбулась прем'єра вистави "Безталанна"

Назва «Київський Рахунок» з'явилася як аналог «гамбурзького рахунку». Серед перших лауреатів – вистава Андрія Жолдака «Гамлет, Сни» та вистава майстерні «Дах» «В пошуках втраченого часу», лауреатами «Київського Рахунку» тоді ж стали Анатолій Хостікоєв за роль Отелло у виставі Київського театру імені Івана Франка та актриса Галина Ткач за роль у виставі «Концерт для роялю в чотири руки» (Київський театр на Подолі), відзначив перший «Рахунок» також найкращих продюсерів, яким вдалося презентувати київському театральному загалу видатні вистави Рімаса Тумінаса – «Граємо Шиллера», театр «Современник» (продюсерка Оксана Немчук) та «Маскарад» в Малому драматичному театрі Вільнюса (продюсер Олексій Кужельний).

«Київський Рахунок» поновив  діяльність 2017-го року, тоді ж кращою виставою критики назвали роботу Тамари Трунової у Київському Молодому театрі – «Саша, винеси сміття!». 2018-го лідером стала також вистава Тамари Трунової «Погані Дороги» (на «Сцені 6»). А 2019-го переможцем «Київського Рахунку» став режисер Іван Уривський з виставою «Лимерівна» в Національному театрі імені Івана Франка (Камерна сцена ім. Сергія Данченка).

До формування рейтингу кращих столичних вистав цьогоріч долучилися дев'ять театральних експертів, що уважно відслідковують театральний процес у Києві.