Нинішнього року сучасне українське мистецтво на традиційній бієнале у Венеції вдалося показати завдяки PinchukFrtCentre.
Тему війни й анексії Криму не могли оминути представники нашого сучасного арт-простору. На це звернули увагу і завсідники бієнале, і європейська преса.
Зокрема, одна з німецьких газет, аналізуючи арт-проекти, констатує, що ще "кілька років тому український перформанс для Європи стійко поєднувався з оголеними принадами активісток FEMEN, а сама наша країна чомусь навіювала футбольні асоціації".
Тепер у німецьких журналістів інші відчуття. "В одному з павільйонів бієнале зібрано роботи українських художників, присвячені темі війни. Тут і новинні сюжети, і газетні колажі, і світлини мирного населення, що стало жертвою конфлікту. Все це - ніби шмат жорстокої реальності на тлі венеціанської дійсності з її голубами та келихами, наповненими шампанським. Яким би не був простим задум перформансу, вплив його велетенський".
Німецькі журналісти також відзначають, що в арт-просторі України відбулися разючі зміни. Мовляв, раніше країна могла виставити напоказ переважно оголені груди феміністок, а тепер представники українського перформансу надягають камуфляж і "штурмують" російський павільйон у Венеції. З охоронцями цього павільйону українські художники досить ввічливі: "Не хвилюйтеся, ми тут тільки у відпустці!"
Нагадаємо, що володарем "Золотого Лева" в основній виставці "Все майбутнє світу" в рамках 56-ї Венеційської бієнале сучасного мистецтва стала Адріан Пайпер, яка представила інтерактивний проект "Реєстрація можливої довіри". Пайпер - американка, живе в Берліні. У своєму проекті вона досить саркастично осмислює нові знаки корпоративної культури. Проект дуже зацікавив глядачів, які стали повноправними учасниками цього творчого винаходу Пайпер.