UA / RU
Підтримати ZN.ua

«СТАРУХИ» ПЕРЕМОГЛИ «МАГНІТНІ БУРІ»

Церемонія урочистого закриття «Кінотавру-2003» була красивою й інтригуючи напруженою — про розподіл призів ніхто не знав і всі з хвилюванням чекали оголошення результатів...

Автор: Світлана Короткова

Церемонія урочистого закриття «Кінотавру-2003» була красивою й інтригуючи напруженою — про розподіл призів ніхто не знав і всі з хвилюванням чекали оголошення результатів. І я рада, що вони практично збіглися з моїми попередніми прогнозами.

Отже, спочатку про призи громадських організацій.

Гільдія кінознавців та кінокритиків віддала свого «Білого слона» «Старухам» Геннадія Сидорова, що саме по собі вже є визнанням. Та цей фільм зібрав цілий «сніп» нагород: приз ФІПРЕССИ, за дебют і, нарешті, головний приз фестивалю — «Золоту троянду».

Приз Гільдії кінопродюсерів Росії віддано картині Івана Попова «Життя і пригоди маленького лорда».

Приз за найкращу пісню до фільму, що вручається Олександром Розенбаумом уже другий рік поспіль, одержав Олексій Рибников за романс до картини «Життя одне» Віталія Москаленка.

Краснодарський край, очолюваний Олександром Ткачовим, пишається, що «Кінотавр» прижився на їхній землі, і приділяє фестивалю багато уваги. На закритті від імені керівництва краю було вручено два призи за внесок у розвиток кіно — президенту групи компаній «Кінотавр» Марку Рудинштейну і президенту фестивалю Олегу Янковському. Призами краю були відзначені також два метри «нашого кіно» — Георгій Данелія і Віталій Мельников.

Сам же фестиваль заснував власний орден, яким вперше були нагороджені «за неоціненний внесок у пропаганду кіно» Володимир Мотиль, Віталій Мельников і Олександр Абдулов. Крім того, його володарі одержали одноразово по 1000 у.о., довічну пенсію від «Кінотавру» у розмірі 1500 карбованців і «хронічну» безплатну акредитацію на сочинських фестивалях.

Серед призерів ювілейного Десятого МКФ у Сочі — стрічка «Мене звали Сабіна Шпільрейн» Елізабет Мартон, спільне виробництво Швеції—Швейцарії—Данії—Фінляндії (приз ФІПРЕССИ). Шведський фільм «Усі люблять Алісу» Річарда Хоберта відзначений одразу двома нагородами за жіночі ролі — спеціальне згадування журі (Наталі Бьорк) і «за найкращу жіночу роль» (Лєна Ендрє). Приз за найкращу чоловічу роль одержав Хендрік Голібьовський («Еді»). Спецприз поділили картини «Знати правду» Нільса Мальмроса і «Прекрасні мертві дівчатка» Далібора Матанича. А головний приз фестивалю поїхав до Угорщини до Дьордю Папфі, постановника фільму «Ікавка».

Крім вищезгаданих «Старух», призи ХIV ОРКФ розподілилися так:

Приз ім. Мікаела Таривердієва «За найкращу музику до фільму» одержав Андрій Петров («Бідний, бідний Павло»).

Приз ім. Григорія Горіна «За найкращий сценарій» — Олександр Міндадзе («Магнітні бурі»). Цей же фільм Вадима Абдрашитова одержав спеціальний приз журі.

Приз за найкращу чоловічу роль розділила нікому не відома трійця — Каміль Ткаєв, Олексій Шлямін і Леонід Окунєв, які зіграли головні ролі в картині Олександра Мурадова «Правда про щелпів».

Найкраща жіноча роль виявилася в Ганни Овсянникової («Бабуся» Лідії Бобрової).

Гран-прі — «Шик» Бахтієра Худайназарова, а Президентський приз здобув Ельдар Рязанов «Ключами від спальні».

Докладний огляд «Кінотавру» — у наступному номері, а згодом дуже цікаві інтерв’ю — результати кінотаврських зустрічей.