UA / RU
Підтримати ZN.ua

Шоу-продюсери критикують законопроект про гастролі в Україні

Український глядач може постраждати від законопроекту, який передбачає збільшення податку на прибуток для іноземних гастролерів до 20%, вважають продюсери...

Український глядач може постраждати від законопроекту, який передбачає збільшення податку на прибуток для іноземних гастролерів до 20%, вважають продюсери. Вони також побоюються, що запропоновані зміни здатні зруйнувати український шоу-ринок, який тільки зароджується.

Зміни в законі «Про гастрольні заходи в Україні» авторства народних депутатів Юрія Костенко і Івана Зайця, на думку фахівців, вплинуть не на гонорари запрошених артистів, а на вартість вхідних квитків і якість пропонованого «творчого продукту». Отже, постраждають інтереси глядача.

Сергій Галузін, організатор концертів зарубіжних знаменитостей (Стінг, Монтсеррат Кабальє), вважає, що подібні ініціативи здатні вплинути на сприйняття України крупними артистами і значно понизити кількість їхніх гастролей наший країні. «У них графіки й так розписано на багато місяців наперед. Вони не злякаються! А Україна, як і раніше, буде «околицею» на гастрольній світовій мапі», — застерігає він.

Продюсер і режисер Михайло Крупієвський, організатор українських національних проектів, в числі яких «Червона рута» і «Наше Різдво», вважає, що «такі «законопроекти» можна охарактеризувати коротко й точно: «Цілковита маячня!». За його словами, подібні дії можуть привести до того, що і шоу, і бізнес підуть в «тінь», почнуть існувати в режимі «тіньової економіки».

Організатор гастролей театру «Современник», Большого театру, Театру Олега Меньшикова, продюсер Оксана Немчук нагадала, що існує різниця між податком «на дохід «нерезидента», який існує й в Україні», і гастрольним збором, «що до прибутку іноземного виконавця не має жодного відношення».

«Відповідно до закону, платником гастрольного збору є організатор заходу. Тобто українська компанія, — підкреслила вона. – А об’єкт оподаткування — дохід від реалізації квитків, а не прибуток іноземного виконавця. Як наслідок, збільшення «гастрольного збору» призведе лише до деформації гастрольного ринку в Україні».

В даному випадку, вважає вона, «популярна політична теза про захист національних інтересів може з точністю до навпаки по них же й ударити. І заподіяти шкоду міжнародному взаємообміну, призвести навіть до культурної ізоляції».

Докладніше читайте в статті Олега Вергеліса «Зірки в законі» у свіжому номері «ДТ».