UA / RU
Підтримати ZN.ua

ПАРАДОКСИ «НОВОЇ» КУЛЬТУРИ

Ніде так виразно не відчувається перехідність нинішнього стану української культури, як у Харкові — місті прикордонному, а тому традиційно інтернаціональному...

Автор: Ірина Губаренко
Поява двох інших пам’ятників безпосередньо не пов’язана зі святкуванням десятиліття незалежності України, але вписується у певний загальний контекст наших днів. Це скульптура Ісуса Христа, встановлена на подвір’ї Покровського монастиря, і фігура отця Федора з «Дванадцяти стільців» біля Південного вокзалу (ідея керівника відеоканалу «1-а столиця» К.Кеворкяна). Розділені кількома районами міста, вони, проте, знаходяться на одній прямій, і це дуже символічно. Шлях від отця Федора до Ісуса Христа — це шлях, який проходить кожна людська душа й уся наша культура загалом. Не слід лише забувати, що цією дорогою можна рухатися і у зворотному напрямку...

Ось такі архітектурні новинки прикрасили вулиці й парки міста Харкова влітку 2001 року. Чотирикутна парадигма незалежної української культури, можливо, усе ще еклектична, усе ще недосконала й невільна, але вона вже існує. І це — факт, який став з 24 серпня історичним.