«Володар каблучок» — приголомшлива прем’єра
У п’ятницю 16 лютого опівночі за часом тихоокеанського узбережжя США на офіційному сайті кінотрилогії «Володар каблучок» (Lord of the Rings) розмістили відеоролик зі стислим анонсом фільму. New Line Cinema відновила роботу сайта за тиждень перед цим — попередньої п’ятниці, і до вівторка його відвідав 41 мільйон чоловік.
Перший фільм «The Fellowship of the Ring» мав вийти до кінця нинішнього року. Рекламна кампанія, що розпочалася в Мережі задовго до виходу стрічки на екрани, є частиною нової маркетингової стратегії кінокомпанії New Line Cinema. Старший віце-президент відділу маркетингу кінокомпанії сказав, що вони передбачали велику реакцію фанів на поновлення роботи сайта, але зовсім не очікували, що вона буде такою потужною.
Подив маркетологів може видатися дивним, якщо врахувати постійний ажіотаж навколо фільму, бюджет якого становить понад 150 мільйонів доларів. Від самого початку зйомок у Новій Зеландії мільйони толкієністів жадібно хапали бодай якусь інформацію про фільм, що просочувалася в газети й Інтернет крізь завісу найсуворішої таємності. Найменше просочення інформації ставало сенсацією, а тих, хто його припустився, відловлювали з допомогою поліції й жорстоко карали. Численні сайти заполонили фальшиві фотографії. Офіційна ж інформація була вкрай скупа.
Тепер, коли вона з’явилася, та ще й у формі відеоролика, маркетологи кіностудії дивуються, як це натовпи любителів хоббітів ледь не рознесли їхній сайт. Хоча в квітні минулого року New Line уже розміщувала в Мережі стислий відеоанонс і отримала 1,7 мільйона відвідувань менш як за 24 години.
Тепер толкієністи можуть радіти. Рекламна кампанія в Мережі відкрита. Щоправда, з огляду на всі обставини, важко сказати, чи потрібна взагалі додаткова реклама цій картині. І хто кому насправді прислужиться — сайти фільму чи навпаки.
Друга й третя серії кінотрилогії — «The Two Towers» і «The Return of the King» — мають вийти влітку 2002 і 2003 років відповідно. Ролик-анонс на офіційному сайті LordOfTheRings.net викладений у форматі Real Video. Повноекранний варіант завширшки 640 пікселів займає 11,4 Мб, а чвертьекранний на 320 пікселів — 5 Мб. Як уже говорилося, у форматі Quick Time цей ролик можна подивитися на сайті Apple Computer, там є вже 4 варіанти розмірів картинки. Подивитися їх можна без проблем, а ось зі збереженням на жорсткому дискові можуть виникнути труднощі.
Школярка відвідала сайт
і потрапила до психушки
Ученицю середньої школи міста Мідлсекс, штат Нью-Джерсі, виключили зі школи й послали на обстеження до психіатричної клініки — після того, як вона розмістила на одному із сайтів список однокласників, яких хотіла б бачити мертвими.
Список виявили на сайті під назвою «People’kill» («Люди, яких варто вбити»). Він містив імена й фотографії кількох однокласників дівчинки. Інцидентом зацікавилася поліція штату. Офіційні особи заявляють, що ніяких обвинувачень дівчинці не пред’являть, але те, що сталося, є дуже характерною ознакою нашого часу.
Слід зазначити, що в Рунеті вже майже півроку за адресою www.vragi.ru існує ресурс під назвою «Народна мережна забава». Анонс цього ресурсу проголошує: «Унікальна можливість розправитися з вашим недругом віртуально! Постійно діюча інквізиція, розумні ціни на індульгенції. Ви можете додати на сайт свого ворога й знущатися з нього скільки заманеться». Існують розділи «ворог дня» і «заслужені вороги — ті, кому перепало найбільше». В останньому рейтингу Доренко Сергій і Американське консульство в СПб посідають четверте й п’яте місця відповідно.
Відвідування сайта — близько 150 тих, хто прагне розправитися зі своїми ворогами протягом дня. Про жоден випадок виключення зі школи за розміщення «ворогів» на цьому сайті невідомо.
Результати дослідження аудиторії українського Інтернету
66 відсотків користувачів мережі Інтернет в Україні — чоловіки. 61% користувачів мають роботу, частка студентів становить 32%. Такі дані містяться в дослідженні, проведеному компанією TNS — Socis Gallup Int. Ukraine.
Представник TNS Socis Gallup Int. Ukraine Світлана Винославська повідомила на другому щорічному Інтернет-форумі, що дослідження було проведено в семи найбільших містах України, де зосереджено найбільше користувачів Інтернету.
Відповідно до досліджень, 75% користувачів українського Інтернету — молодь віком до 30 років. Група користувачів від 19 до 25 років становить 34%, а від 11 до 18 років — 21%. 58% користувачів мають середній сімейний дохід, а 34% оцінили свій рівень сімейних доходів як низький або нижчий за середній. Вищий за середній мають дохід 7% користувачів українського Інтернету.
Як повідомлялося раніше, мережею Інтернет в Україні користується в середньому 1% населення. Постійними користувачами Інтернет-послуг є близько 300 тис. чоловік. Ще 150 тис. користуються Інтернетом час від часу.
Восени 2000 року в Україні функціонувало близько 32 тис. хостів; а в зоні .UA було зареєстровано майже 11 тис. доменів.
Найрозвиненіші, з погляду Інтернет-послуг, Київ, Донецька, Дніпропетровська, Харківська й Одеська області, найменше користувачів — у Хмельницькій та Волинській областях.
Неформально український сегмент мережі Інтернет почав розвиватися наприкінці 1990 року, а офіційно домен .UA зареєстрований у грудні 1992 року.
Компанія SOCIS Gallup Int. Ukraine входить до групи Taylor Nelson Sofres (TNS). Компанія спеціалізується на маркетингових і соціально-політичних дослідженнях.