Із 8 листопада в столиці офіційно стартує ексклюзивний проект - "Уїк-енд в опері". Це трохи незвична для наших меломанів і кіноманів програма: на великому екрані культурного центру кінотеатру "Київ" демонструватимуться популярні оперні спектаклі з Парижа, Відня, Сан-Франциско, багатьох інших музичних театральних столиць. Акція OPERA HD має помітно змінити кінотеатральний репертуар української столиці.
Відкривається довгограючий фестиваль відразу двома гучними оперними спектаклями, в останні роки записаними для історії. Перший - балет "Лускунчик" П.Чайковського в постановці легендарного Рудольфа Нурієва в супроводі оркестру Віденської опери. Спектакль увічнили для кіноекрану всього 2 роки тому. Сам Нурієв свого часу переніс із паризької опери свою версію "Лускунчика", а західні театральні критики констатували: "До цієї версії ми раніше не відчували такого потужного драматизму балету Чайковського, на основі якого Нурієв як хореограф зумів показати власний стиль". Головні партії в балеті виконують Людмила Коновалова та Володимир Шишов.
8 листопада, але пізніше, на екрані "Києва" - знаменита "Кармен". Спектакль паризької опери Ж.Бізе. Режисер - Ів Бонесне, диригент - Філіп Джордан, головні партії - Анна-Катерина Антоначчі, Ніколай Шукофф. Усього рік тому записали для кіно й цю оперу, в якої вже багато років мільйони шанувальників. Серед таких свого часу був і Фрідріх Ніцше: він прослухав твори Бізе разів з двадцять. Зазначимо, що "Кармен" є в репертуарах багатьох українських музичних театрів, зокрема київського, львівського. Тим цікавішими будуть порівняння: послухаємо, на чию користь вони виявляться.
9 листопада - ще одна оперна сенсація в кіно, "Чарівна флейта" В.А. Моцарта. Це проект оперного фестивалю в Брегенці (Австрія) і Віденського симфонічного оркестру. Меломани знають, що фестиваль у Брегенці засновано ще 1946 р., проводять його влітку, щорічно. Головну - плаваючу - сцену встановлено серед Боденського озера, і за оперним видовищем можуть спостерігати близько
7 тис. глядачів, слухаючи перлини світової оперної музики. Саме озеро стає унікальною декорацією для багатьох сучасних інноваційних оперних проектів. Близько 10 років фестивалем керує британський оперний режисер Девід Паунтні. Саме він здійснив постановку "Чарівної флейти" на цьому озері. Критика була доволі прихильна до цього проекту, називаючи його "казковим", "видовищним", "філософським". Склад виконавців: Анна Дурловскі, Норман Рейнхардт, Айке Вільм Шульте. Диригент - Патрік Саммерс, який має чарівну владу над Віденським симфонічним оркестром.
- Це тільки три перші ластівки нашого майбутнього унікального кінофестивалю "Уїк-енд в опері", - коментує для DT.UA особливості проекту директор Культурного центру кінотеатру "Київ" Вілія Бондаренко. - Абсолютно щиро зізнаюся, що така акція може називатися ексклюзивною, унікальною. Вона об'єднує дитячу й дорослу аудиторії, залучає до мистецтва опери цінителів кіно, які стали завсідниками багатьох наших фестивальних показів. Утішно, що проект підтримують Австрійський культурний форум, Французький культурний центр. І, звісно, жаль, що в питанні такого цікавого творчого й просвітницького проекту в нас поки що немає взаємодії й діалогу з Національною оперою України... Чи самому театру це нецікаво? Чи порівняння буде не на нашу користь? На мій погляд, проект "Уїк-енд в опері" - це можливість ознайомити цінителів справжнього мистецтва з якісним європейським музичним театром, причому це ознайомлення "великим планом". Сучасний європейський оперний театр - це не тільки надзвичайно потужна індустрія й технології, а й цікаві парадоксальні концепції, спірні, проте завжди незвичайні переосмислення класичних оперних сюжетів.