UA / RU
Підтримати ZN.ua

Обережно, двері відчиняються!

Цього тижня почали прокидатися після «літньої сплячки» столичні театри. Флагман національної художності — Театр імені Івана Франка — першим розкрив «ДТ» свої перспективні виробничі (та творчі) плани...

Автор: Олег Вергеліс

Цього тижня почали прокидатися після «літньої сплячки» столичні театри. Флагман національної художності — Театр імені Івана Франка — першим розкрив «ДТ» свої перспективні виробничі (та творчі) плани.

«Нет повести печальнее на свете...» Бо найсумнішу покажуть першим номером — «Ромео і Джульєтту» Шекспіра в постановці Валентина Козьменка-Делінде. Репетиції тривають від середини серпня. Щойно актори повернулися з відпусток — відразу до залу. За роботу! Кількісний чинник розподілу в «Ромео» трохи шокував. Відразу три активних склади. Тобто три любовні пари. Грають Чернов, Абазопуло, Піскун, Добриніна, Баша, Савченко. Загадка лише в одному: як встигнути за недовговічний репетиційний період (прем’єра — у жовтні) творчо «накачати» шістьох молодих людей, котрі до Шекспіра грали в основному лише кішок і мишок у ранкових виставах. Як стало відомо «ДТ», рішення шекспірівської трагедії буде не зовсім звичним, тобто без трафаретних «мусі-пусі» під балконом і в труні, а очікується поворот у бік невтримної пристрасності, для якої немає ні умовностей, ні батьків. Далі у планах франківців — «Марат-Сад» Петера Вайса в постановці Сергія Маслобойщикова (разом із Гете-інститутом). П’єса про революцію й божевільню як її наслідок. На актуальність не натякаю. Хто гратиме — наразі невідомо. Але на три десятки штатних одиниць роботи вистачить. Ще одна очікувана назва з класичним присмаком — «Людина з Ламанчі» Дейла Вассермана. Той самий знаменитий мюзикл, який мав свого часу приголомшливий успіх не лише «за кордоном», а й у радянському московському театрі імені Маяковского, коли Дон Кіхота грав Лазарєв, а Дульсінею — Дороніна. Як уже повідомлялося в «ДТ», режисером-постановником запрошено Володимира Петрова з Москви, а центральні ролі, очевидно, зіграють Наталія Сумська й Анатолій Хостікоєв. Вітчизняна класика в афіші — «Тіні забутих предків» Коцюбинського в сценічному прочитанні українського канадця Григорія Гладія (недавно з франківцями він ставив «Істерію», що висувалася навіть на Держпремію імені Шевченка). Відступаючи від суто хрестоматійних франківських канонів, театр представить у новому сезоні навіть... давньоіндійський епос «Шакантула» в постановці Андрія Приходька, де зайняті молоді обдарування. До 150-ліття Івана Франка театр замовив п’єсу про долю письменника групі львівських молодих драматургів. Передбачається, це буде не звіт про соціал-демократичні терзання Каменяра, а лірична сповідь про поета, котрий одного разу написав: «Ой ти дівчино, з горіха зерня, чом твоє серденько — колюче терня?..»

На малій сцені готується прем’єра моноспектаклю Лариси Кадирової «Прощавайте, Чехов!» за п’єсою Фєдєнєва. Постановка відкриває кілька сторінок із життя Ліки Мізінової, коханої жінки Антона Павловича. Мізінову в цій п’єсі кілька років тому мала зіграти в Театрі на Лівому березі Ада Роговцева. Але, на жаль, не зіграла. Прем’єра кадировського «Чехова» пройде в рамках міжнародного фестивалю моноспектаклів «Марія», присвяченого Заньковецькій. Прописка цього фесту — також мала сцена (у фойє) Театру Франка.

Якщо з літніми гастролями в Севастополі столичний театр впорався (кажуть, навіть фінансовий план у Криму перевиконали), то з осінніми гастролями в Москві — тяганина. Чиновник Швидкой вів із київською стороною переговори про взаємообмін кращими спектаклями між МХТ і ТБС (театром Богдана Ступки). Але Швидкому нині не до гастролей — він, як відомо, позивається зі своїм прямим начальником, міністром культури Росії Соколовим, який натякнув на фінансові «відкоти» в часи, коли міністром був Швидкой. Отож сидіти наразі франківцям удома, в Києві, святкуючи 150-ліття своєї прописки в знаменитому будинку біля фонтана. А стосовно заявленого репертуару лише одне зауваження. Трагедії та драми — це, звісно, дуже своєчасно. Але й для комедії має бути час. Цей жанр керівництво франківців на новий сезон поки ще не планувало. І даремно. Трагедія калічить, комедія — лікує, трагедія протвережує, комедія — освіжає. Щось задушливо в театрі, вікна прочинити б...

Про те, що готують у новому сезоні Національна опера, Російська драма, Молодий театр, Оперета, — у найближчих номерах «ДТ».