UA / RU
Підтримати ZN.ua

Музика нас поєднала?

На український ринок надійшов черговий світовий продукт. За традицією, що склалася, надійшов не напряму, а через другі руки...

Автор: Олена Чередниченко

На український ринок надійшов черговий світовий продукт. За традицією, що склалася, надійшов не напряму, а через другі руки. Природно, російські. 1 липня в Україні розпочав мовлення телеканал «МТV-Россия», який є офіційним партнером музично-розважальної телемережі MTV Networks. Програми російського «MTV» транслюються протягом п’яти годин на вітчизняному каналі ENTER MUSIC, який входить до холдингу телеканалу «Інтер». «MTV-Россия», як відомо, — це складова великого московського медіа-холдингу «СТС Медиа», який успішно очолює наш співвітчизник Олександр Роднянський. Про це, щоправда, організатори нового проекту на прес-конференції, даній з приводу початку мовлення, не згадали. І, взагалі, на багато запитань російські та українські «телемузичні» партнери відповідали дуже туманно, більше оперуючи загальними поняттями, уникаючи конкретики. Отже, склалося враження, що в результаті ділової міжнародної угоди на нашому ринку з’явився не просто розважальний канал, а було доставлено партію стратегічної зброї, від чого секретність цієї угоди видається цілком логічною.

Перше, що здивувало, — раптовість самої появи «MTV-Россия» у наших широтах. Зазвичай поява таких проектів супроводжується гучною рекламою. Згадати хоча б недавню рекламну преамбулу до початку мовлення нового каналу «К-1». Прес-конференцію з приводу «MTV» було дано за два дні до його виходу в ефір. А масовану рекламну кампанію планують проводити й зовсім у вересні.

Представники каналу довго та загадково говорили про те, що спроби привести на наш ринок «MTV» робилися протягом десяти років, але нікому це не вдавалося. Доти, поки російські продюсери не знайшли в Україні чудового партнера в особі ENTER MUSIC. З’ясувати ж, чому шлях «MTV» в Україну виявився таким тривалим і болісним, зрештою вдалося-таки. Генеральний продюсер ENTER повідомив, що «створення локальної версії MTV — це непроста історія, і якщо вона не відбулася протягом десяти років, отже, для того є причини. У Росії до відкриття каналу готувалися п’ять років». Після чого запропонував викласти подробиці представнику «MTV-Россия». Той ще більше нагнав жаху, повідавши, що «ця історія» не лише «складна», а й «кривава», «адже в нас ринок у 15—20 разів більший за український». Журналісти, схопившись за першу зрозумілу думку, попросили роз’яснити, яка ж така заковика криється в ситуації, названій словом «ринок». Виявилося, що «вихідними даними для створення локальної версії є розмір ринку. Оскільки канал розрахований на певну соціальну нішу й займає невелику аудиторію, для його появи мають бути створені економічні передумови». Крім того, враховується існуюча конкуренція (кількість і якість музичних каналів у країні взагалі), «необхідні великі інвестиції та ще маса речей, які повинні аналізуватися».

Продажем рекламного часу нового каналу, який розпочав своє мовлення в Україні, займеться компанія «Приоритет». Чому вибір припав саме на неї, генеральний продюсер ENTER MUSIC розповісти відмовився, обмежившись мудрим повідомленням про те, що «це стратегічне рішення, яке цілком є комерційним рішенням телеканалу. На це були свої причини, які наразі не розголошуються». Цікаво, що про «стратегічне» для його каналу рішення генеральний продюсер, за його словами, «почув буквально днями». Ну, а представник «Приоритета» пообіцяв, що «розраховуватиме на справедливу частку» українського рекламного ринку.

Партнери сподіваються, що згодом режим ретрансляції передач міжнародного «MTV» і трансляція телетворів «MTV-Россия» доповняться спільним виробництвом російсько-українського музичного продукту. На каналі «крутитимуться» й українські артисти, яких відтепер стане споглядати щаслива Росія. Плани спільного виробництва передбачають поступове збільшення дружніх проектів, чи, як висловився продюсер ENTER MUSIC, «подальше тотальне взаємопроникнення».