Компанія Mattel презентувала свою першу в історії версію ляльки Барбі, яка представляє людину з синдромом Дауна, йдеться на офіційному сайті виробника.
Нова лялька є частиною лінії Mattel Barbie Fashionistas, яка має на меті запропонувати дітям більш різноманітні уявлення про красу та боротися зі стигмою стосовно фізичних вад.
Раніше в серії Barbie Fashionistas вже вийшли ляльки з протезом ноги, зі слуховими апаратами, без волосся, в інвалідному візку та ляльку з захворюванням шкіри вітіліго.
Виробник тісно співпрацював із Національним товариством людей із синдромом Дауна над формою, характеристиками, одягом, аксесуарами та упаковкою ляльки, щоб переконатися, що вона точно представляє людину з синдромом Дауна, яка зазвичай має характерні риси обличчя.
«Це дуже багато значить для нашої спільноти, яка вперше може грати з лялькою Барбі, схожою на них», — заявила Канді Пікард, президент і генеральний директор товариства.
Протягом десятиліть після свого дебюту в 1959 році ляльки Барбі були світлошкірими – білими, стрункими, білявими, з дуже вузькою талією, пишними грудьми і завжди балансували на неймовірно високих підборах.
Нарешті, у 2016 році, коли Mattel зіткнулася з падінням продажів, компанія створила Барбі в більш реалістичному вигляді. Нові ляльки стали більш інклюзивними та різноманітними за зовнішнім виглядом. Барбі була представлена в чотирьох типах фігури і семи тонах шкіри, з 22 кольорами очей і 24 зачісками.
Найновіша лялька Fashionista повторює риси обличчя та будову тіла жінок із синдромом Дауна: більш округле обличчя, менші вуха, пласке перенісся, та злегка розкосі мигдалевидні очі.
Нова Барбі одягнена в рожевий ортопедичний щиток, який пасує до її сукні, а її кросівки мають блискавку, що символізує дітей із синдромом Дауна, деякі з яких користуються ортезами для підтримки ніг і щиколоток.
Компанія Mattel повідомила, що модель нової сукні Barbie з пуховими рукавами містить метеликів та жовтий і синій кольори, які є символами та кольорами, пов’язаними з усвідомленням синдрому Дауна.
Так само знаковим є рожеве намисто ляльки, яке представляє три копії 21-ї хромосоми, котра викликає особливості, пов’язані з синдромом Дауна.
«Наша мета — дати можливість усім дітям побачити себе в образі Барбі, а також заохочувати дітей грати з ляльками, які не схожі на них самих. Гра в ляльки поза межами власного життєвого досвіду дитини може навчити розумінню та розвинути почуття емпатії», — заявила Ліза Макнайт, виконавчий віце-президент Mattel і глобальний керівник Barbie & Dolls.