У столиці все-таки відбудеться ХХІІ Міжнародний «Київ М’юзик Фест». У програмах фесту - широка панорама сучасної української музики, природно - класика.
У рамках «фесту», який триватиме з 24 вересня по 2 жовтня, серед знаменитих гостей очікують петербурзького композитора Олександра Радвиловича, засновника Міжнародного фестивалю нової музики «Звукові шляхи». П’ять частин його Симфонії № 3, яка пролунає на відкритті, озвучать низку чеховських сюжетів: «Чорний метелик», «Хамелеон», «Дама з собачкою», «Палата №6» і «Три сестри». Ще більш хитромудра назва в нового твору співдиректора фестивалю Ігоря Щербакова (з нинішнього року він очолює форум разом із міністром культури Михайлом Кулиняком) - «Пісня про пісню, або The Unanswered “Warum?”». (Авторське визначення жанру теж не відстає - «еклектика для симфонічного оркестру в трьох частинах».)
Крім цього, НСОУ під керуванням Володимира Сіренка готує на відкриття Концерт для віолончелі та симфонічного оркестру Mersiye Франгіз Алізаде, «Поему» Євгенія Станковича, вокально-симфонічний опус «Благодатна Марія» Івана Тараненка. Француз Марк Сіффер, який давно співпрацює з українськими композиторами, представить сольну програму «Саксофоніетта». У частинах будуть виконані хорова опера «Золотослов» Лесі Дичко та «Ларс Клін» італійця Паоло Розато (за оповіданням Луїджі Піранделло), сицилійського колориту якій надасть баян Романа Юсіпея (італійська делегація на нинішньому «Київ М’юзик Фесту», мабуть, найбільш численна і представницька).
До важливих виконань вітчизняної музики слід зарахувати два повернених із небуття фортепіанних концерти Льва Ревуцького та Михайла Вериковського - двох класиків першої половини ХХ століття, яких дуже мало виконують останніми роками.
Окрім цього, ранню Сонату №1 Бориса Лятошинського включили у свою парну програму піаністи з Данії Ілля Берг і Олександр Ваулін.
«Київська камерата» виконає австрійську музику межі ХІХ-ХХ століть (дві пісні на тексти Рільке нововіденця Антона Веберна та Камерну симфонію постромантика Франца Шрекера), яка для українського слухача, напевно, також буде новинкою.
Не варто пропускати і обидва виступи київського ансамблю сучасної музики «Рикошет», почути який в Україні можна виключно на фестивалях.
Потішить свіжою програмою й «Нова музика в Україні» Володимира Рунчака, до якої, крім іншого, ввійшли «вечірня музика для одного і дванадцятьох інших» «Чи не я це, Господи?» самого маестро та п’єса «Чи живі ви ще, пане міністре???!!!» Фараджа Караєва (композитор, нагадаємо про всяк випадок, азербайджанський, живе по черзі в Баку і Москві).
Уже наступного дня після суботнього закриття фестивалю під помітною назвою «Україна Forever» Валерій Матюхін проведе концерт non stop, у програмі якого особливу увагу слід звернути на Восьму симфонію Юрія Шамо, «Танго» чудесного театрального композитора Юрія Шевченка, вокальний цикл «Пастелі» шістдесятника Леоніда Грабовського, струнні «Фрески» Валентина Бібіка та Камерну симфонію Золтана Алмаші.
Завершальний акорд КМФ нинішнього року - електронний. У проекті «ЕМ-візія» Алли Загайкевич цього разу дебютують дві групи молодих електронників: City Orchestra («оркестр», власне, тут на трьох - Артема Могильника, Олексія Таланова та Максима Абакумова) і Elvio duo (скрипаль Андрій Сачев і електронниця Анастасія Архангородська).