UA / RU
Підтримати ZN.ua

КОНЦЕРТ У ТУРЕЦЬКОМУ СТИЛІ

У зв’язку з 80-річчям Республіки Туреччини в Національній філармонії виступила піаністка з цієї країни, лауреат міжнародних конкурсів Гюльсінай Онай...

Автор: Олена Дьячкова

У зв’язку з 80-річчям Республіки Туреччини в Національній філармонії виступила піаністка з цієї країни, лауреат міжнародних конкурсів Гюльсінай Онай. Програма ювілейного вечора була складена з дотриманням паритетів між слов’янською та східною культурою. У виконанні оркестру філармонії під управлінням Миколи Дядюри прозвучали Романтична симфонія Михайла Степаненка, симфонічна поема Джемаля Решида Рея «Султан Мехмед ІІ Завойовник» і, нарешті, Третій концерт для фортепіано з оркестром Сергія Рахманінова, у якому проявили себе різні типи виконавчих шкіл.

Якщо враховувати недавні події музичного життя Києва, можна сказати, що Гюльсінай Онай не дуже пощастило. Саме Третій концерт Рахманінова був одним із тих, що найчастіше виконуються у фіналі конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, і саме він прозвучав у виконанні Михайла Плетньова першого жовтня в Національній опері України. До того ж на фестивалі Крайнєва також не обійшлося без виконання рахманіновських концертів. Але навіть у цьому контексті виступ піаністки з Туреччини був успішним. Вже в головній партії вона продемонструвала незвичайно тонку м’яку артикуляцію. Особлива вишуканість виявлялася в грі на піано й у сольних розділах. Проте в цілому пані Онай запропонувала занадто жіночне звучання музики Рахманінова. Її партії явно бракувало потужності, а в кульмінаціях — навіть елементарної фонічної сили. Мелодії під пальцями піаністки були пластичні настільки, що нагадували рухи східних танцівниць, але їх іноді просто не було чутно.

До речі, Микола Дядюра проявив себе як коректний акомпаніатор. До того ж він сумлінно вивчив невідому в Україні партитуру Джемаля Решида Рея, у якого нинішнього року сторічний ювілей. Прем’єра симфонічної поеми була досить повчальною для київської композиторської школи, оскільки нині зразки музики східних композиторів звучать лише на концертах на честь днів незалежності їхніх держав. У нас практично немає ніякого уявлення про сучасну музику Індії, Японії, Африки, Китаю, а також знання музичної лексики з цієї області культури, актуальних для неї образів.

У цілому концерт викликав найжвавішу реакцію слухачів. Деякі музичні гурмани зізнавалися, що вперше слухали музику не «головою», а «серцем».

На фото: солістка з Туреччини Гюльсінай Онай та диригент Микола Дядюра.