UA / RU
Підтримати ZN.ua

Хвиля пам’яті

Зателефонував Віктор Кудін: «Приходь у галерею «Ірена». У мене нова виставка». Цікавлюся темою експозиції...

Автор: Олег Смаль

Зателефонував Віктор Кудін: «Приходь у галерею «Ірена». У мене нова виставка». Цікавлюся темою експозиції. Отримую відповідь: «Побачиш». Намагаюся здогадатися. Та це не так просто, адже Віктор — універсальний митець. Тому можна сподіватись і на архітектурні проекти, і на станковий живопис, і на графіку, і на фотографію, і на карикатуру. Виявляється, нинішня виставка — це справжня ретро­спектива замальовок, зроблених автором під час його численних мандрівок, та ще й у поєднанні з якісною трьохсотсторінковою книгою «Подорожній альбом. Начерки».

Гадаю, доречно процитувати передмову, написану самим Віктором Кудіним: «Якось мені приснився сон... Кемь, Соловки, «біоміцин», дівчина на дзвіниці, Вологда, Каргополь, Ан-2, Діонісій...

Хвиля пам’яті затопила мене, і я, захлинувшись, прокинувся. А прокинувшись, добрався, ступаючи по холодній підлозі, до старих і запилених папок. Незважаючи на гусячу шкіру на тілі, почав у них копирсатись і переглядати малюнки. І знову я опинився у своїй юності. І знову я вільний, єдиний у світі, і весь світ у мені...

Ідея народжується на кінчику пера. Це ключова думка для молодих архітекторів сучасного світу, в якому новітні комп’ютерні технології витіснили зі свідомості можливість щось зображати олівцем.

Росія. Ферапонтів монастир. 1977р. Фломастер
Дуже добре, що Віктор видав цю чудову книгу, відкрив чергову виставку. Тільки трохи прикро, що наклад «Подорожнього альбому» лише 500 примірників. В Україні поки що поціновувачів справжнього мистецтва набагато більше — всім не вистачить. Та й кожному студентові-архітектору не зайво було б добре ознайомитись із начерками Віктора Кудіна — аби зрозуміти, що перш ніж натиснути легку клавішу архітектурної комп’ютерної програми, треба, щоб на пальцях з’явилися мозолі від простого графітного олівця.