UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гергієв заінтригував оперним проектом Києва і Санкт-Петербурга

У рамках Десятого Великоднього фестивалю в Києві виступив Валерій Гергієв разом із оркестром Маріїнського театру.

Автор: Ольга Кізлова

У рамках Десятого Великоднього фестивалю в Києві виступив Валерій Гергієв разом із оркестром Маріїнського театру. Знаменитий маестро мимохіть зазначив, що в найближчому майбутньому нашим меломанам слід очікувати на «новий спільний оперний проект Києва і Санкт-Петербурга, присвячений пам’яті Костянтина Симеонова».

Деталей майбутнього проекту - який твір, які вокальні й режисерські зусилля буде задіяно - диригент не розкрив. При цьому відомо, що з Симеоновим Гергієва пов’язувала творча і людська дружба: український музикант помітно вплинув на молодого тоді диригента...

У нашій столиці Гергієв та його оркестр виконали П’ятнадцяту симфонію Д.Шостаковича і П’яту симфонію

П.Чайковського, на біс - «Ракоці-марш» Гектора Берліоза з драматичної легенди «Засудження Фауста». Як завжди, це було виконання на найвищому фаховому рівні. Хоча й далася взнаки очевидна втома музикантів, оскільки дорогою до Києва виникли деякі непередбачені проблеми... Річ у тому, що музиканти в рамках Великоднього фестивалю подорожують чартерним поїздом, наданим Маріїнці РЗ ще 2008 року.

Напередодні концерту Валерій Абісалович розповів про свої чергові грандіозні плани. Так, уже найближчим часом планується будівництво Будинку музики у Владикавказі. «Концертний зал - це коштовний інструмент, схожий на старовинну скрипку, оскільки від його акустичних параметрів залежить якість звучання музичного твору», - зазначив маестро. Гергієв дає на рік понад ста концертів. Плюс доброчинні акції. Серед його нових почесних обов’язків - міжнародний конкурс імені Чайковського. Гергієв ставиться до цього конкурсу обережно, оскільки на майбутніх переможців чекає велике навантаження - тур по десяти світових столицях. Не оминув диригент і деяких великих фігур російського політикуму та бізнесу, які багато в чому підтримують його музичні починання. Серед таких Герман Греф і Олексій Кудрін. За словами Гергієва, вони щиро люблять класичну музику, а їхня прихильність до Маріїнки виникла років двадцять тому, коли починали свою діяльність ще в команді Собчака. Тут-таки диригент процитував одного російського губернатора, який вважає концерти класичної музики панацеєю в боротьбі зі злом.

Зависнула в повітрі тема, певним чином пов’язана з українськими політиками, які обіцяли підтримати починання Гергієва. Йдеться про фестиваль «Київська Русь». Його доля свого часу безпосередньо залежала від Віктора Ющенка. «Це складна тема...» - сказав диригент. Повідомивши, що спочатку домовився про паритетне фінансування фестивалю (50 на 50 від України і Росії), привіз навіть сюди своїх музикантів, запросив дорогих солістів, а потім «не все робилося послідовно...»

Озвучив маестро й найближчі плани. Це робота над операми Прокоф’єва «Гравець», «Любов до трьох апельсинів», а також «Семен Котко», третю дію якої Гергієв називає шедевром.