UA / RU
Підтримати ZN.ua

«БУРЖУЙ» — ОДИН УДОМА

Нинішній час можна називати постперебудовним, а можна — «мильним», тобто серіальним. Навряд чи хт...

Автор: Ганна Соболевська
Кадр із фільму «День народження Буржуя-2»

Нинішній час можна називати постперебудовним, а можна — «мильним», тобто серіальним. Навряд чи хтось стане заперечувати, що з появою на телеекранах тоді ще єдиної країни «Рабині Ізаури» почалася ера «мильних опер» — спочатку винятково латиноамериканських, а пізніше, можна сказати, цілком інтернаціональних. Але все це було з «їхнього» життя, а «прикипілі» до серіалів глядачі вже жадали рідних переживань. Першими цю потребу телеаудиторії зрозуміли й спробували задовольнити російські кінематографісти. Спочатку — досить кустарно. Проте згодом серіальне виробництво стало набирати обертів. І от уже не Маріанни, а «забійні» «Менти» і «Попелюшки» стали володарями думок. У тому числі й українських глядачів. Щоправда, слабкі спроби робили й вітчизняні кінематографісти. Та, варто визнати, конкуренції з усім іншим «мильним» потоком вони явно не витримували. Так було до появи на екранах «Буржуя».

Розміри успіху в телеаудиторії України не змогли спрогнозувати навіть найвідчайдушніші оптимісти: дійсність перевершила всі сподівання. Ставлення глядачів до телевізійної програми вимірюється зіставленням двох основних показників. Рейтинг показує, який відсоток від усього населення країни дивиться певну передачу. «Частка аудиторії» фіксує кількість людей, які дивляться конкретну телепрограму, щодо загальної чисельності тих жителів України, хто взагалі дивиться телевізор у цей момент.

Коли в ефір вийшов серіал «День народження Буржуя», 42% людей, які вмикають у своїх будинках телевізори, зацікавилися — а що ж то за серіал зняв канал «1+1»? (Нагадаю, разом із «НТВ-ПРОФІТ».) Щодо всього населення України таких допитливих набралося понад 11% — це дуже хороший рейтинг. Далі — більше. В буквальному значенні. До останньої серії «Буржуя» дивилися 17,9% усіх жителів України.

Цілком зрозуміло, що в «Буржуя-2» були цілком реальні шанси на успіх. Втім, те, що сталося, здивувало навіть незворушних соціологів. Рейтинг першої серії продовження серіалу становив 26% від усього населення України. Що стосується частки аудиторії, то тут «День народження Буржуя-2» переплюнув навіть визнаного рекордсмена — комедію «Один удома». Свого часу досягнення цього фільму обраховувалося 50% телеглядачів, тоді як «Буржуй-2» побив цей рекорд із завидною перевагою — 61%. Тобто показники, що взаємно доповнюють один одного, свідчать про високу планку, взяту «Буржуєм-2» і недосяжну поки що для інших вітчизняних телепрограм.