UA / RU
Підтримати ZN.ua

Боротьба з привидом опери

Цього тижня в УНІАН звернувся до громадськості Сергій Проскурня, екс-директор Одеської опери. Тем...

Автор: Катерина Константинова

Цього тижня в УНІАН звернувся до громадськості Сергій Проскурня, екс-директор Одеської опери. Тема його виступу досить політпікантна — «Захистимо прем’єр-міністра Миколу Азарова від корупціонерів Одеської опери!»

На шпальтах «ДТ» вже порушували питання про неоднозначну ситуацію всередині колективу найстарішого музичного театру країни.

Нагадаємо, що зовсім недавно з посади директора вимушено пішов народний артист України Анатолій Дуда. У прагненні розвалити театр він звинуватив свого заступника Світлану Холденко, а також людей, котрі стоять за нею.

Успішний проект одеситів — опера «Турандот», який створювався за продюсерської ініціативи відомого піаніста Олексія Ботвинова (частина колективу розглядає його кандидатуру в ролі художнього керівника) викликав, без перебільшення, міжнародний скандал. Напередодні прем’єри адміністрація спробувала не пустити в театр німецького режисера Крістіана фон Гетца і його творчу групу. Ця історія стала відома західним ЗМІ. Імідж України, який і так не завжди на рівні, знову постраждав — від адміністративного головотяпства чиновників від культури.

Ще один трагікомічний нюанс у цій «опері». Невдовзі після відставки Дуди з керівної посади в цей же театр виконувати обов’язки директора було призначено... колишнього завгара.

Повалений свого часу Сергій Проскурня, котрий продовжує обстоювати свої позиції в судах, заявив от що:

— Недавній візит до Одеси Миколи Азарова адміністрація театру спробувала використати у своїх інтересах. На зустріч із прем’єр-міністром прийшла третина колективу. А людей, які щиро обурені свавіллям в театрі і вимагають кардинальних творчих змін, просто не пустили до залу! Як, наприклад, народну артистку України Олену Барановську. Вона з тих, хто не боїться обстоювати свою думку. Сьогодні ми нібито переживаємо дежавю... Знову в театрі прем’єр-міністр. Як свого часу Юлія Володимирівна. І ті, хто клявся у відданості їй, тепер кричать про порятунок від «помаранчевої чуми» уже Миколі Яновичу.

Пан Проскурня навів також цікаву статистику щодо Одеської опери. За його версією, у штатному розпорядку театру значиться усього 47 ставок музикантів (у Києві таких 190). Водночас в Одесі очевидно панує стерильна чистота, бо в тому ж штаті значиться 28 прибиральниць. Проскурня каже:

— Нинішня адміністрація театру до всього ще й наймає за 26 тис. гривень щомісяця клінінгову компанію, котру ніхто не бачив у вічі! У вересні в одеському театрі побувала з перевіркою комісія Міністерства культури і туризму. Переконаний, результати її роботи викриють багато інших кричущих фактів тієї сваволі, що діється в опері.

На думку екс-директора, нинішнє керівництво колективу — це блеф: колектив хоче дихати вільно, але заради збереження «старих схем» адміністратори-«опричники» вводять в оману вище керівництво країни.