UA / RU
Підтримати ZN.ua

Американське кіно: фестиваль "Незалежність"

У Культурному центрі "Кінотеатр "Київ" стартував Фестиваль американського кіно "Незалежність". У програмі як художні, так і документальні фільми. Також у рамках фесту відбудеться показ картини Б.Дженкінса "Місячне сяйво", - визнаної найкращим фільмом на "Оскарі"-2017.

Автор: Катерина Константинова

У Культурному центрі "Кінотеатр "Київ" стартував Фестиваль американського кіно "Незалежність". У програмі як художні, так і документальні фільми.

Також у рамках фесту відбудеться показ картини Б.Дженкінса "Місячне сяйво", - визнаної найкращим фільмом на "Оскарі"-2017. Фільми демонструватимуться мовою оригіналу, з українськими субтитрами. У картини "Місячне сяйво, на відміну від "Ла-Ла Ленд" режисера Д.Шазелла, поки що не буде широкого прокату в Україні. Тому фільм Б.Дженкінса з'явиться на вітчизняних екранах у рамках "Незалежності" на двох вечірніх сеансах. (Про широкий прокат буде відомо пізніше.) Цей оскароносний фільм-переможець раніше отримав "Золотий глобус" у категорії "Найкращий фільм", а також мав 8 номінацій на премію "Оскар".

Фестиваль американського кіно "Незалежність" (AIFF) заснований з ініціативи Посольства США в Києві в листопаді 2011 р. AIFF поєднує американські художні та документальні фільми, які розповідають про історію Америки, висвітлюючи її розмаїття та демонструючи силу незалежної думки і свободи слова.

Мета форуму - показати українській аудиторії незалежні американські стрічки (художні й документальні), які поза фестом навряд чи були б показані в Україні. Ці фільми зняті незалежними компаніями.

"Незалежність" також сприяє можливості американсько-української співпраці в галузі кінематографії. А саме: залучати фахівців американської кіноіндустрії в Україну, заохочувати взаємозв'язки між українськими та американськими професійними кінематографістами.

Важливий момент: форум підвищує поінформованість українських кінематографістів у питаннях захисту прав інтелектуальної власності в Україні шляхом ознайомлення українських колег із досвідом боротьби американської індустрії розваг із кінопіратством.

Фільми, які будуть показані під час фестивалю, висвітлюють різні теми: екологічні, політичні, соціальні, іноді несподівані, але важливі для США саме сьогодні.

Відкрила фестиваль повнометражна художня стрічка "Манчестер біля моря" режисера Кеннета Лонергана. У картини солідний шлейф нагород - шість номінацій на премію "Оскар", у тому числі за "Найкращий фільм", "Найкращого режисера", "Найкращу чоловічу роль", а також "Золотий глобус" у номінації "Найкраща чоловіча роль", а ще - премія Британської кіноакадемії за "Найкращу чоловічу роль" та "Найкращий оригінальний сценарій".

Стрічка розповідає про водопровідника Лі Чендлера, який після смерті брата повертається в рідне місто, щоб доглянути племінника. Саме тут йому необхідно розібратися з трагічним минулим його сім'ї. Саме це минуле й відгородило його від сім'ї та місця, де він народився та ріс.

У програмі також картина "Під покровом ночі" від режисера Тома Форда (приз журі Венеційського МКФ "Золотий глобус" у номінації "Найкраща чоловіча роль другого плану", номінація на "Оскар" у категорії "Найкраща чоловіча роль другого плану"). Стрічка розповідає про заможну власницю галереї, яка опинилася в полоні рукопису її колишнього чоловіка. Жорстокий трилер режисер інтерпретує як символічну розповідь про помсту.

Про проблеми міжрасових шлюбів - "Лавінг" (режисер Джефф Ніколс). Історія побудована на реальному судовому прецеденті "Лавінги проти Вірджинії".

Комедійна стрічка "Причепа" від режисерки Лорін Скафарія про невгамовну материнську увагу, що інколи стає нав'язливою. З новеньким айфоном, квартирою у престижному районі та приємним рахунком у банку, залишеним у спадок від покійного чоловіка, Марні Мінервіні радіє переїзду з Нью-Джерсі до Лос-Анджелеса - ближче до доньки Лорі, успішної й самотньої сценаристки, щоб утопити її в обіймах материнської любові. Однак десятки есемесок, несподіваних візитів та перенасичених настирливими порадами розмов примушують Лорі провести чітку межу між нею та матір'ю. Отож Марні знаходить нові виходи для свого безмежного оптимізму та нав'язливої щедрості, щоб зрештою знайти нове життєве покликання.

Нинішнього року фестиваль, поряд із художніми стрічками, представить і програму документального кіно.

"Без клейма" (режисер Філіп Барібо) - емоційна "одіссея" про тяжке становище диких коней.

У документальній програмі також картина "Встати, суд іде! (режисери Джеффрі Сондерс і Джей Шапіро) - про те, як можна вирішувати міжнародні непорозуміння в суді, а зовсім не на полі бою.

Картина "Погані діти" (Кіт Фултон і Луїс Пепі) відзначена спеціальним призом журі на кінофестивалі "Санденс". Це документальний фільм-спостереження, хроніка місії одного незвичайного директора школи. Дотримуючись принципу документального реалізму, фільм розповідає про те, як директор Вонда Віланд протягом року працює з трьома підлітками з групи ризику - хлопцем, який щойно став батьком і не може підтримувати свою сім'ю, дівчиною, яка бореться з сексуальною наругою, і розлюченим юнаком із нестабільної сім'ї. Підлітки долають травми й перепони, які відбирають у них душевні сили і ставлять під загрозу отримання атестата середньої школи.

Ще в програмі картина - особистий погляд на труднощі життя біженців: "Салям, сусіде" (Зак Інграсі, Кріс Темпл), а також фільм "Перегони на вимирання" (Луї Псігойос) - лауреат "Оскара" за найкращу оригінальну пісню. Ця стрічка розповідає про секретну операцію, мета якої - виявити прихований світ видів, що перебувають під загрозою зникнення, і докласти зусиль до того, аби захистити їх від масового вимирання. У цього фільму завидне копродюсерство: CША, Велика Британія, Японія, Мексика, Гонконг, Китай, Індонезія.

А ось режисер Ребекка Перріш зняла стрічку про черниць-феміністок - "Радикальні черниці" (США, Італія). У фільму вже є нагорода - "Найкращий фільм Чиказького МКФ" і слоган "Любов сліпа. Але покірність - ні". Події розгортаються в лютому 2012-го: Ватикан офіційно цензурує американських черниць, поставивши їх під контроль консервативних єпископів. Позиція Ватикану зрозуміла: фемінізм несумісний з католицизмом, і якщо хочете залишатися частиною церкви, мусите зректися "радикальної" ідеології.

Жінки відмовляються підкорятися, йдучи за сестрами Симоною Кемпбелл, Кріс Шенк і Джин Х'юз, що кинули виклик патріархальній системі, залучаючи звичайних людей боротися за рівноправність, і зрештою завойовують серце Папи Франциска... Ці сестри в результаті трансформують як американську політику, так і саму Церкву.