Так, згідно з висновками МАК, літак Ту-154 був збитий «бойовою частиною 5Б14Ш ракети 5В28 зенітного комплексу С-200В», яка підійшла до літака «зверху, ззаду і зліва». За результатами математичного моделювання, проведеного на підставі 3 точок траєкторії польоту ракети, визначених за розташованому в місті Геленджик (Краснодарський край, Росія) радіолокаторі, МАК встановив, що ракета була запущена з району Феодосії (Крим), пише «Коммерсантъ-Украина».
Через хвилину після того, як ракета влучила, члени екіпажу літака Ан-24 вірменських авіаліній, що прямував із Сімферополя до Єревану на висоті 6,3 тисячі метрів, повідомили, що бачили вибух у повітрі, падіння літака, а потім - спалах полум'я на поверхні води. Пошукова група зібрала з поверхні моря уламки літака. Обстеживши уламки, експерти прийшли до висновку, що в польоті лайнер одержав «множинні пробоїни від металевих предметів сферичної форми, що відповідають елементам ураження бойової частини зенітної ракети».
На проведення додаткової експертизи в КНДІСЕ наполягли представники Міноборони, які заперечують, що лайнер був збитий саме українською ракетою. Дослідження почалося в 2008 році і завершилося у травні 2010 року. До комісії увійшли шість фахівців КНДІСЕ і троє співробітників Харківського інституту повітряних сил імені Кожедуба. Вони вивчили умови, при яких, згідно з висновками МАК, літак Ту-154 міг бути уражений ракетою. Комісія прийшла до висновку, що під час підриву бойової частини ракети відстань до літака мала становити 780 метрів. У такому випадку в літак потрапило б «до трьох вражаючих елементів». «Знищення літака при таких умовах є практично неможливим», - стверджується у висновках КНДІСЕ.
Окрім цього, фахівці КНДІСЕ стверджують, що літак Ту-154 прямував трасою «своєчасно не заявлений», тому «не пройшов попередження у всіх пунктах спостереження радіотехнічних військ Російської Федерації і збройних сил України». До такого висновку експертів підштовхнув той факт, що лайнер не випромінював сигнал «Я свій», хоча мав у своєму розпорядженні апаратуру визначення державної належності і повинен був включити її у 400 км від кордонів СНД. Варто зазначити, що мішень «Рейс» подібної апаратури не мала.
Наступне засідання у справі відбудеться 27 січня. Сума позовних вимог складає 15 мільйонів доларів, проте авіакомпанія висловила готовність зменшити її до 6,5 мільйона доларів.
Нагадаємо, катастрофа літака Ту-154, який прямував із Тель-Авіва до Новосибірська, сталася над Чорним морем 4 жовтня 2001. Згідно з висновками МАК, лайнер був збитий українською ракетою, випущеною із зенітно-ракетного комплексу С-200В під час навчань, що проходили в Криму. Загинули 78 осіб: 51 громадянин Ізраїлю і 27 громадян Росії.
За матеріалами Коммерсант-Украина